Solaris zainteresowany przetargiem we Frankfurcie
Tak, jak sugerowaliśmy, Solaris jest zainteresowany przetargiemna dostawę tramwajów dla StadtverkehrsgesellschaftmbH Frankfurt (Oder). Polska firma przeszła prekwalifikacje.
Zamówienie obejmuje produkcję do 15 wagonów (13 plus opcjana 2 kolejne), a także usługi dodatkowe związane z ich obsługą. Jak jużinformowaliśmy na łamach InfoTram zwycięzca przetargu będzie musiał dostarczyćwagony przystosowane do kursowania po sieci we Frankfurcie na Odrą, w conajmniej 60% niskopodłogowe, wykonane ze stali nierdzewnej. I dalej musząspełniać następujące kryteria:
– Szerokość pojazdu: 2 300 mm;
– Długość pojazdu: max 28 000 mm;
– Prześwit: ? 70 mm;
– Napięcie sieci trakcyjnej: 600 V DC, do 750 V DC;
– Najmniejszy promień łuku: 21,2 m;
– Nachylenie toru: 5,5%;
– Rozstaw: 1 000 mm;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– Maksymalna prędkość: 70 km/h;
– Obciążenie (nacisk na oś): ? 10,5 t.
Wagony mają być jednoprzestrzenne, wyposażone w przesuwnedrzwi pasażerskie. Planowana ich żywotność to co najmniej 32 lata, zaś rocznyprzebieg to 50 000 km. Wagony muszą także dać się połączyć z dziśeksploatowanymi przez przewoźnika z Frankfurtu wagonami KT4D i GT6M. I conajważniejsze wagony muszą spełniać niemieckie normy i zostać dopuszczone do kursowaniapo niemieckich torowiskach. Szczegółowy zakres zadań, w tym kryteria oceny,otrzymają uczestnicy zaproszeni do składania ofert.
Uruchomienie pierwszego pojazdu ma zostać zakończone wgrudniu 2017 roku. Całość zamówienia ma być zrealizowana do końca 2021 roku.
Przypomnijmy, że polska firma przeszła także prekwalifikacjew przetargu na dostawę tramwajów do Monachium. W najbliższym czasie Solaris rozpocznietakże realizację zamówienia dla Lipska.
„