Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solaris pokazał wnętrze Tramino Lipsk

infotram
21.09.2016 21:38

Na berlińskich targachInnoTrans po raz pierwszy zaprezentowane zostało wnętrze Solarisa TraminoLeipzig. Na stoisku polskiego producenta wystawiona została makieta w skali1:1.

Przypomnijmy, że umowa ramowa zakłada dostawę do Lipska do41 tramwajów w latach 2016-2020. Na razie o najnowszym tramwajowym projekcieSolarisa wiemy niewiele. Tym bardziej warto zobaczyć jak prezentować będzie sięwnętrze tych wagonów.

LVB zamówiło dotychczas 14 sztuk Tramino. Pierwsze z nichbędzie zaprezentowane klientowi do końca roku. Tramwaje o łącznej długości37,63 i szerokości 2,3 metra składają się z czterech modułów. Wyposażonezostaną w cztery klasyczne wózki napędowe oraz jeden wózek toczny Jacobsa.Szerokość rozstawu kół tramwaju to 1458 mm, charakterystyczne dla lipskiejinfrastruktury. W związku z wymogiem zastosowania wózków z klasycznymi osiami wobszarze nad wózkami napędowymi znajduje się jeden stopień łączący częśćniskopodłogową i podwyższoną. Wejście do pojazdu zapewnione jest jednakwyłącznie w obszarze niskiej podłogi, a wysokość wejścia dokładnie dopasowanado poziomu platform przystankowych. Pojazd jest częściowo niskopodłogowy: około65 proc. jego powierzchni dostępne jest z niskiej podłogi.

Koncepcja stylistyczna wagonów powstała we ścisłejwspółpracy z klientem oraz studiem projektowym IFS Design od najwcześniejszychetapów przygotowań realizacji zamówienia. Szczegółowa analiza rozmieszczeniaposzczególnych elementów pozwoliła na zoptymalizowanie tramwaju pod kątemkomfortu i ergonomii, a także przyzwyczajeń i życzeń motorniczych miasta Lipsk.To właśnie ze wzglądu na potrzeby kierujących powstała specjalna makietamiejsca pracy motorniczego odzwierciedlająca w najdrobniejszych szczegółachsugerowane rozwiązania. Pracownicy LVB mieli możliwość przetestowania orazodniesienia się do nich. Pozwoliło to wypracować najlepszy projekt wdrożonynastępnie do realizacji. Motorniczy skorzysta choćby z ergonomicznego, w pełnizautomatyzowanego fotela. Chcąc zapewnić maksymalną spójność estetyczną ijednocześnie zredukować hałas urządzeń umieszczonych na pojeździe, tramwaj wyposażono w osłony dachowe.

Nie mniej czasu poświęcono na zaplanowanie przestrzenipasażerskiej. Jak informuje producent staranne rozplanowanie pozwoliłowygospodarować 75 miejsc siedzących przy zachowaniu szerokiego przejścia nacałej długości Tramino. Oprócz zastosowania harmonijnie dobranych kolorów,ergonomicznego rozmieszczenia siedzeń, poręczy oraz czterech miejsc dla osóbporuszających się na wózkach inwalidzkich, polski producent postawił na wieledodatkowych innowacyjnych rozwiązań. W suficie zabudowano specjalniezaprojektowane panele oświetleniowe, które dopasowują barwy i natężenie światłado warunków pogodowych. W zimie oświetlenie rozbłyskać będzie w barwachciepłych, natomiast latem w zimnych co znacząco podniesie komfort podróżowania.W pojeździe zastosowano cztery pary niezwykle szerokich drzwi dwuskrzydłowych oszerokości 1500 mm oraz dwie pary jednoskrzydłowych o szerokości 800 mm. Dziękitakim parametrom możliwe jest płynne i szybkie wsiadanie i wysiadanie podróżujących.Usprawniono także system informacji pasażerskiej umieszczając specjalnezewnętrzne wyświetlacze, dla pasażerów wsiadających do tramwaju, zabudowane naddwuskrzydłowymi drzwiami pojazdu. Tramwaj wyposażony jest w wydajnąklimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Oddzielne urządzenie chłodzące zapewniakomfort pracy motorniczemu spędzającemu w pojeździe najwięcej czasu.