Solaris liczy na kolejne zamówienia
infotram
24.09.2013 13:43
Solaris liczy na kolejne zamówienia
Liczymy na kolejne zamówienia na tramwaje –powiedziała podczas dzisiejszej konferencji prasowej Solange Olszewska, Prezes Solarisa. Mówienie o szczegółach byłoby na tym etapie jednak niepoważne –dodała. Na trwających w Gdańsku targach kolejowych producent z Bolechowa prezentuje Tramino w wersji dla Jeny. Trzeba przyznać, że wagon robi wrażenie i może się podobać nawet bardziej niż tramwaje dla Poznania, choć to rzecz gustu, a o gustach się przecież nie dyskutuje. Solaris jest pierwszym producentem, niemającym fabryki w Niemczech, który dostarczył do tego kraju tramwaje –podkreśliła Solange Olszewska. Wagon dla Jeny jest też pierwszą konstrukcją Solarisa, która ma całkowicie niską podłogę –zaznaczyła Prezes firmy z Bolechowa. Zawsze dbamy o ludzi, którzy maja problemy z poruszaniem się –dodała. Pięć dostarczonych do Jeny wagonów Tramino jest malutką cząstką wszystkich pojazdów, jakie opuszczają bramy fabryk Solarisa w roku bieżącym. A ma być to rok rekordowy, Olszewska liczy na osiągnięcie wyniku najlepszego w historii firmy, na poziomie około 1300 sztuk. Dodajmy, że dotychczas najlepszy wynik Solaris uzyskał w roku 2011, kiedy to dostarczył 1205 pojazdów. A na tym nie koniec dobrych wiadomości. Producent rozbudowuje aktualnie fabrykę w Środzie Wielkopolskiej. Jej powierzchnia powiększy się z 4,5 tys. m2 do 7,1 tys m2. Prace mają zakończyć się w listopadzie 2013 roku. W zakładzie powstawać będą konstrukcje stalowe, także dla tramwajów.
Co więcej Solaris kształci około 20 uczniów w dwóch klasach patronackich w kierunku zawodu spawacza. Klasy są prowadzone w Bolechowie i Środzie Wielkopolskiej. Na najlepszych uczniów czeka praca w Solarisie.
Pojazdy elektryczne to nie tylko tramwaje. Solaris pokazał w ubiegłym tygodniu autobus elektryczny z pantografem. Chcemy stosować rozwiązania systemowe –podkreśla Solange Olszewska. Ładowanie ostatniej nowości z Bolechowa –autobusu z pantografem odbywa się przy pomocy płyty, pod którą pojazd podjeżdża. Dzięki takiemu rozwiązaniu jest gotowy do ruchu przez 24 godziny na dobę. Dodajmy, że napędzają go silniki elektryczne 2x120kW. Obecnie Solaris realizuje zamówienia na elektrobusy dla Klagenfurtu, Brunszwiku i Dusseldorfu. Elektryczne Urbino było też testowane w Zakopanem. Jeżeli zagości na dłużej pod Tatrami to z myślą o przewozie osób niepełnosprawnych. Wracając do tramwajów Solaris rozpoczyna realizację kolejnego zamówienia –dla Brunszwiku. Obecnie trwają już prace przy spawaniu elementów. Tramino dla Brunszwiku, a także dla Olsztyna bazować ma wagonach dla Jeny. Co do tego ostatniego zamówienia to dostawa wagonów prawdopodobnie opóźni się. Dostarczymy wagony wtedy, kiedy klient będzie tego wymagał. Jesteśmy gotowi –mówi Solange Olszewska. Tramino olsztyńskie będą też nieco cichsze. Producent zapewnia, że wymagania SIWZ zostaną dotrzymane, wagony zaś zostaną dodatkowo wyciszone. Jak wspomnieliśmy na wstępie producent liczy na kolejne zamówienia. Szczegółów na razie brak, nieoficjalnie mówi się o rosnących szansach w Toruniu, a także kontraktach w Niemczech.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022