Solaris blisko kolejnego zamówienia z Niemiec
Solaris jest bliskopozyskania kolejnego zamówienia na tramwaje z Niemiec. Polski producent złożyłofertę na dostawę wagonów dla Brunszwiku.
Zamówienie to obejmuje siedem wagonów plus kolejnych siedemz opcji. Jak się dowiedzieliśmy Solaris ma bardzo duże szanse na zgarnięcietego kontraktu. Dla firmy z Bolechowa byłaby to już kolejna umowa zBrunszwikiem. W przeszłości Braunschweiger Verkehrs AG zamówiło bowiem wSolarisie 15 Tramino, rozszerzając zamówienie o kolejne trzy pojazdy.
Aktualnie prowadzony przetarg obejmuje pojazdy bardzozbliżone do Tramino Brunszwik. Jak się dowiadujemy od przedstawicielaproducenta tramwaj, który chce teraz nabyć niemiecki przewoźnik w 90% jest tożsamyz jednostkami już dostarczonymi. A zatem czekamy na dobre wieści z Brunszwiku.Byłoby to kolejne zamówienie z Niemiec, po Jenie, właśnie Brunszwiku i Lipsku.Zainteresowanie tramwajami Solarisa wykazuje także Frankfurt nad Odrą. Wzeszłym roku w tym mieście testowane było Tramino z Jeny.
Rynek niemiecki to obok Polski bardzo ważny obszardziałalności nie tylko tramwajowej, ale także, a może przede wszystkim autobusowej.Jak poinformował w ubiegłym tygodniu Wiceprezes Solarisa Zbigniew Palenica w sumiefirma wyeksportowała 829 pojazdów, z których najwięcej trafiło do przewoźnikóww Niemczech (276 sztuk).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wracając do Brunszwiku przypomnijmy, że BraunschweigerVerkehrs-GmbH ogłosił przetarg na dostawę siedmiu niskopodłogowych tramwajówwraz z pakietem części zamiennych. Wagony mają być mieć niską podłogę na conajmniej 70% powierzchni. Maksymalna długość pojazdu to 36,0 m, zaś szerokość2,30 m. Pojazdy mają być przystosowane do kursowania po sieci 1100 mm. Łącznaliczba miejsc to 200 (przy założeniu 4 osoby/m?). Wymagana prędkość maksymalnapojazdu to 70 km/h, zaś robocza 60 km/h. Zarówno kabina motorniczego, jak iprzedział pasażerski mają być klimatyzowane. Pojazdy trzeba będzie wyposażyć wrampę dla niepełnosprawnych i przesuwne drzwi. Każdy wagon musi mieć dwamiejsca dla wózków inwalidzkich. Przebiegi roczne to około 75.000 km, zaśprzewidywana żywotność pojazdów – 40 lat. Karoserie pojazdów powinny byćspawane, odporne na korozję. Oferowane wagony muszą uzyskać dopuszczenie do poruszaniasię po tamtejszej sieci tramwajowej. Uruchomienie wszystkich pojazdów powinnonastąpić do końca 2019 roku.
„