Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Skoda 26T na testach w Pilźnie

infotram
17.05.2013 09:32
Skoda 26T wyjechała na testy. Są one przeprowadzane w Pilźnie. Wagon miał trochę kłopotów z przejazdem, z uwagi na swoją szerokość, jazdy jednak przebiegły pomyślnie. Zanim wyjechał na miasto został przygotowany przez pilzneńskiego przewoźnika w zajezdni tramwajowej. Tramwaje, pierwotnie oznaczone jako 25T, zostaną w liczbie 31, przekazane węgierskiemu przewoźnikowi. Zgodnie z umową dwa pierwsze składy mają dotrzeć do odbiorcy na początku przyszłego roku. Kolejne wagony będą sukcesywnie dostarczane –po 3 składy miesięcznie, aż do lutego 2015 roku. Wartość kontraktu to 18,6 mld forintów czyli prawie 270 mln złotych. 76% tych środków pochodzić ma z funduszy Unii Europejskiej. Škoda pokonała w postępowaniu przetargowym włoską firmę AnsaldoBreda, hiszpański CAF, rumuńskiego Astra Arad i niestety polskiego Solarisa. Komisja oceniała: cenę oferowanego pojazdu, ofertę serwisu w trakcie okresu gwarancyjnego, zużycie energii oraz opcję oferty na 10-letni full serwis tramwajów. Jest to jak dotychczas największy kontrakt zawarty przez czeskiego producenta na Węgrzech. Kolejne wagony 26T mają zostać dostarczone do tureckiego miasta Konya. Tu Czesi pokonali innego polskiego producenta –PESĘ.  
Skoda 26T to pięcioczłonowy, dwukierunkowy, w pełni niskopodłogowy tramwaj.
Skoda 26T na testach
Dane techniczne wagonów Škoda 26T
Producent
Škoda Transportation
Długość
32 000 mm
Szerokość
2 650 mm
Szerokość toru
1 435 mm
Miejsc siedzących
56
Miejsc stojących
244