Siemens zbuduje nową linię metra w Rennes

infotram
23.11.2010 08:52
Siemens zbuduje nową linię metra w Rennes. Projekt jest wart ponad 200 mln euro. Siemens będzie odpowiedzialny za pełną realizację projektu 'pod klucz’, począwszy od wstępnego planowania linii poprzez wykonanie instalacji łączności, kontroli i bezpieczeństwa, aż po dostawę 19 pociągów Cityval. Otwarcie nowej linii metra, planowane jest na koniec 2018 roku.
Pierwszy w pełni zautomatyzowany system metra na linii A w Rennes, został zbudowany przez Siemensa i wszedł do służby w 2002 r. Nowa linia B będzie poprowadzona głównie pod ziemią na odcinku 12,6 km. Łącznie na linii zostanie zbudowanych 15 stacji w centrum miasta. W pełni zautomatyzowane pociągi Cityval, które mają zostać wykorzystane na tej linii, są idealne do pracy na liniach z krótkimi odcinkach między stacjami. Nawet bez personelu towarzyszącego w pociągach i na dworcach, system Siemensa oferuje swoim pasażerom przede wszystkim bezpieczeństwo i ochronę poprzez radio system, oparty na automatycznej kontroli pociągu łączącego pociągi metra z urządzeniami przytorowymi (opartymi na komunikacji Train Control –CBTC). Składy pociągów zapewnią pasażerom wysoki poziom komfortu podróżowania, ponieważ zostaną wyposażone w duże okna, nowoczesny design czy dynamiczny system informacji pasażerskiej. Bezpieczeństwo pasażerów będzie gwarantowane przez system wideo na pokładzie i będzie zabezpieczana przez łącze radiowe.
Metro dla Rennes (wizualizacja: Siemens)
Pociągi metra dla linii B w Rennes będą dwuwagonowe. Każdy z nich ma 11,2 m długości, 2,65 m szerokości i będzie w stanie pomieścić do 100 pasażerów. Liczba pociągów może być elastycznie dostosowywana do zmieniających się potoków pasażerskich, umożliwiając tym samym kursowanie pociągów metra nawet co 2,5 minuty w godzinach szczytu. Krótkie odstępy czasowe między pociągami, a tym samym krótszy czas podróży jest ogromną zaletą dla pasażerów. Nowe pociągi będzie charakteryzowało szybkie przyspieszenie. Na początku działalności, system jest przeznaczony do obsługi 4.000 osób na godzinę w każdym kierunku i ma wzrosnąć docelowo do 15.000 osób na godzinę.
Od momentu wprowadzenia zautomatyzowanego systemu Val, około 26 lat temu, Siemens Mobility stale kontroluje na bieżąco system AGT z aktualnym, ulepszając go o nowości, wynikające z rozwoju wiedzy i techniki, jak również optymalizuje bezpieczeństwo eksploatacji i komfort pasażerów. Cityval to projekt, którego celem było opracowanie inteligentnych, modułowych pociągów na śródmiejskich połączeniach do przewozu pasażerów m.in. w portach lotniczych. W ramach współpracy z Lohr Industrie jest on odpowiedzialny za realizację projektu i produkcji nowych pojazdów, podczas gdy Siemens odpowiada za cały system od momentu przygotowania projektu, poprzez jego realizację, na którą składają się kompleksowe wykonanie inwestycji, marketingu i sprzedaży. Ponadto, Siemens jest odpowiedzialny za sterowanie ruchem pociągów, łączność, system informacji pasażerskiej, drzwi, zasilacze, prowadnice czy zajezdnie.
Jedenaście w pełni zautomatyzowanych systemów linii metra typu Val zostało już zbudowanych przez Siemens Mobility na całym świecie – wśród nich są te, które przewożą pasażerów na lotniska: Orly i Charles de Gaulle (dwie linie) w Paryżu oraz w Chicago O’Hare International Airport w Illinois, USA. Ponadto Val działa także we Francji w Lille (dwie linie), Toulouse (dwie linie) i Rennes, a także na Tajwanie, w Taipei w Turynie we Włoszech. Siemens obecnie buduje system w Val Uijeongbu w Korei.