Siemens z Newagiem wyprodukują wagony metra dla Sofii
KonsorcjumSIMETRO wygrało przetarg na dostawę wagonów metra dla trzeciej linii podziemnejkolejki w Sofii. W jego skład wchodzą: Siemens Bulgaria, Siemens Austria orazNewag Nowy Sącz. Wszystko zatem wskazuje na to, że podobnie, tak, jak to miało miejscew przypadku dostaw dla Metra Warszawskiego, w nowosądeckiej fabryce będąskładane wagony dla Sofii. Konsorcjum ma być wspomagane także przez StartEngineering i Balkantel. Cena zaproponowana przez SIMETRO to 418 304 632,56 levbez VAT. Od strony technicznej oferta to została oceniona na 48,79 pkt.
Drugiuczestnik ? hiszpański CAF zaproponował kwotę 483 461 670,00 lev netto, zaśparametry techniczne tej oferty zostały ocenione na 44,45 pkt.
Przyocenie parametrów technicznych brano pod uwagę m.in.: koszty zużycia energii, czaspomiędzy przeglądami pociągów, utrzymanie składów, hałas i drgania składów, atakże, jako drugi z elementów, systemy zarządzania ruchem. Punktacja przedstawiałasię tu następująco:
SIMETRO? 40,16 pkt oraz 8,63 pkt,
CAF ?35,98 pkt oraz 8,47 pkt.
Przetargobejmuje dostawę 20 składów. W przyszłości, w związku z rozbudową linii nr 3,planowany jest zakup kolejnych 10.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Bułgarska stolica chce zakupić pociągi o długości60 m (z tolerancją do 2 m). Oprócz tego zamówienie obejmuje także wspomnianesystemy sterowania ruchem, ale także systemy bezpieczeństwa, szkoleniapracowników, systemy telekomunikacyjne i radiowe, systemy kontroli.
Centralny odcinek 3 linii sofijskiego metra mamieć długość 8 km. Zaprojektowano tu 8 stacji. Inwestycja jest współfinansowanaze środków unijnych.
Przypomnijmy, żeInspiro, zbudowane przez konsorcjum Newagu i Siemensa kursują obecnie na 1 i 2linii warszawskiego metra. To pierwsze wspólne przedsięwzięcie obu producentów,jak widać nie ostatnie. Konsorcjum dostarczyło dla Metra Warszawskiego35 sześciowagonowych pociągów. Znaczna część z nich została zbudowana w NowymSączu.