Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
Siemens podjął decyzję o ponownej aktywności na tramwajowym rynku w Polsce. Pojawienie się Solarisa Tramino skutecznie zablokowało ekspansję tramwajów Siemensa w Poznaniu, a tym samym zniknięcie tego producenta z naszego kraju. Po latach przerwy ma się to zmienić. Jak się dowiedzieliśmy producent szykuje niespodziankę i już niebawem jego oferty pojawią się w przetargach, organizowanych przez polskich przewoźników. Łatwo się też domyśleć, aby przełamać dominację krajowych producentów –PESY i Solarisa –trzeba będzie mocno się napracować. Wiadomo też, że wejście na polski rynek z drogimi produktami jest z góry skazane na niepowodzenie. Wydaje się zatem, że Siemens będzie musiał popracować nad tramwajem przeznaczonym na polski rynek. Czyżby szykowała się współpraca z którymś z polskich producentów? Być może w grę wchodzi Newag, razem z którym Siemens buduje już wagony Inspiro dla Metra Warszawskiego. Obie strony chwalą sobie tę współpracę, a skoro układa się ona poprawnie, to dlaczego jej nie kontynuować? Oczywiście żadna ze stron doniesień tych nie potwierdza.
Przypomnijmy. Siemens produkuje tramwaje od przeszło 125 lat. A co dziś producent może zaproponować swoim klientom? Oczywiście Combino. Najbardziej chyba znany wagon Siemensa, który na co dzień można spotkać w Poznaniu. Obecnie producent oferuje swoim klientom pojazdy ze 100% niskiej podłogi, przystosowane do potrzeb konkretnego przewoźnika. Są dobrą alternatywą dla miast z wąskimi promieniami łuków, krótkimi odległościami między przystankami oraz potrzebą szybkiej wymiany pasażerów. Dziś Combino są eksploatowane w kilkunastu miastach na całym świecie. Więcej o Combino.
Druga propozycja Siemensa to Avenio. Wagon zwany powrotem Siemensa do tramwajów. W 100% niskopodłogowy, z modułową konstrukcją, według producenta idealnie pasujący do każdego miasta. Cichy, przyjazny środowisku, a przy tym z ciekawym i eleganckim designem. Bliski ideału? To oczywiście najnowsza propozycja Siemensa, pytanie, czy polskiego przewoźnika stać na taki produkt? Dotychczas na zakup takich wagonów zdecydowali się: Tel Aviv, La Haye i Monachium. Zaprezentowany po raz pierwszy w 2009 roku. Więcej o Avenio.
Uzupełnienie oferty Siemensa stanowią wagony ULF (Ultra Low Floor trams). Najciekawszym elementem ich konstrukcji są jednoosiowe wózki o budowie portalowej, umiejscowione pomiędzy członami. Chyba na razie poza zasięgiem potrzeb polskich przewoźników. Więcej o ULF tutaj i tutaj.