Siemens ULF – szczegóły techniczne (1)
Tramwaje w wersji produkowanej obecnie w fabryce są 7-członowe. Konstrukcja członów wykonana jest ze spawanych, stalowych profili zamkniętych. Dolna część ścian bocznych wzmocniona jest blachą.
Najciekawszym elementem konstrukcji ULFa są jednoosiowe wózki o budowie portalowej, umiejscowione pomiędzy członami. W zakładzie można było przyjrzeć się wszystkim detalom konstrukcyjnym.
Wózek składa się z kilku części konstrukcyjnych. Należą do nich: moduły napędowe, obudowy kół i koła, rama wózka oraz elementy łączące wózek z pudłami.
Rama wózka ma kształt portalu i została wykonana przez firmę GHH-Valdunes z Oberhausen. U podstaw portalu zamontowane są koła wraz z modułami napędowymi. Pionowo zabudowane silniki asynchroniczne są połączone za pośrednictwem przekładni zębatych z kołami. Obudowa, w której zamocowane jest koło również produkt GHH-Valdunes. Odlewana rama portalowa została wykonana przez Maschinenfabrik Liezen und Gießerei.
Kompaktowe zabudowanie modułu napędowego –niewielkiego silnika połączonego z przekładnią –pozwoliło na uzyskanie względnie szerokiego przejścia pomiędzy członami i niskiej wysokości podłogi.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wózek połączono z ramą pudeł za pośrednictwem drążków, cięgien i tłumików hydraulicznych. System zawieszenia wózka cechuje się oryginalną i skomplikowaną budową.
Przekładnia stożkowa przenosząca napęd z silnika trakcyjnego na koło to Voith KEH 385. Dopuszczalna przenoszona moc to 60 kW, maksymalna prędkość obrotowa to 4206 obr/min, a przełożenie – 6,909. Przekładnia jest przykręcona do silnika trakcyjnego. Mocowanie do ramy wózka wykonano za pomocą bloków gumowych.
Do obudowy silnika, od górnej strony, przykręcono hamulec tarczowy Knorr.