Siemens Mobility oraz Thales zautomatyzują paryskie metro
Spółka Société duGrand Paris (SGP), zleciła konsorcjum Siemens Mobility oraz Thales dostarczeniezautomatyzowanego systemu kontroli pociągów opartego na bezprzewodowejtechnologii CBTC dla przyszłych linii metra numer 15, 16 i 17, które powstanądo 2030 r.
Siemens Mobility zaprojektuje oraz wdroży najnowszągenerację swojego systemu CBTC, integrując cały system komunikacyjny. Thaleszaprojektuje i wdroży centra sterownicze (scentralizowany nadzór nad ruchemszynowym, systemami zasilania, dodatkowym wyposażeniem oraz cyfrowymi systemamiinformacyjnymi), jak również infrastrukturę przytorową i bezpieczną siećkomunikacyjną.
Nasze rozwiązaniasprawią, że infrastruktura będzie bardziej inteligentna i dostępna, a wartośćcałego systemu wzrośnie w perspektywie całego cyklu życia. Jesteśmy przekonani,że Grand Paris Express w pełni wykorzysta zalety systemu CBTC. Ta w pełnizautomatyzowana technologia zapewni wiele korzyści pasażerom jednego znajwiększych linii metra w Europie – powiedział Michael Peter, szef SiemensMobility.
Grand Paris Express to bardzo ważny projekt transportupublicznego we Francji. Ma na celu zmierzenie się z największymi wyzwaniamisektora transportu publicznego: umożliwić mieszkańcom Paryża i okolickorzystanie z szybszego i bardziej wydajnego środka transportu, podłączyćpodmiejskie osiedla i dzielnice do głównych sieci komunikacji miejskiej istworzyć nowe możliwości rozwoju ekonomicznego w Paryżu i jego okolic oraz naterenie całego kraju.
Projekt jest podzielony na 12 odcinków, które będą kończonei odbierane osobno. Pierwszy zostanie ukończony w 2024 r., a ostatni 6 latpóźniej . W ramach projektu Grand Paris Express powstaną cztery nowe w pełniautomatyczne linie metra wokół Paryża (linie numer 15,16, 17 oraz 18), a linianumer 14 zostanie przedłużona i zmodernizowana w kierunku północ-południe dolotniska Orly. Grand Paris Express połączy już istniejące sieci transportupublicznego. Będzie obsługiwał główne centra biznesowe (lotniska, dzielnicebiznesowe, placówki badawcze oraz uniwersytety) oraz te miejsca metropolii,które obecnie są trudno dostępne.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W roku 2030, linia 15 z 75 km nowych torów oraz 36 nowymistacjami pozwoli pasażerom dojechać do Saint-Denis na północy oraz do stacjiVillejuif na południu, przejeżdżając przez Nanterre/La Défense na zachodzie lubprzez Rosny i Champigny na wschodzie. Linie 16 i 17 o łącznej długości 50 kmbędą miały 14 nowych stacji które pozwolą pasażerom ze stacjiSaint-Denis/Pleyel na dotarcie do wschodnich stacji Noisy-Champs lub na północdo Roissy i lotniska Charles de Gaulle'a, przejeżdżając przez centrum Paryża.
„