Siemens Mobility dostarczy 94 pociągi Inspiro dla Londynu
Siemens Mobilitypodpisał kontrakt z London Underground (LUL), spółką córką przedsiębiorstwaTransport for London (TfL), odpowiadającą za system kolejki miejskiej w stolicykraju, na zaprojektowanie i budowę 94 pociągów dla londyńskiego metra.
Kontrakt opiewa na sumę 1.5 miliarda funtów (ok. 7 miliardówzłotych) i ma na celu wymianę taboru jeszcze z lat siedemdziesiątych. Pociągibędą obsługiwały linię Piccadilly, a pierwsze dostawy rozpoczną się w 2023roku.
– Nasze nowe pociągi metra dla Londynu będą charakteryzowaćsię znacznie zwiększoną pojemnością i częstotliwością kursowania na liniiPiccadilly. Dzięki podpisaniu umowy wraz z utrzymaniem na cały cykl życiapojazdu możemy zadbać także o to, by mieszkańcy Londynu cieszyli się jaknajwiększą niezawodnością i dostępnością naszych składów – powiedziała SabrinaSoussan, szefowa Siemens Mobility.
– Wprowadzenie nowych pociągów na linię Piccadilly znaczącozwiększy jakość publicznego transportu dla milionów naszych podróżnych, liniabędzie obsługiwała więcej pociągów, które będą kursowały częściej i bardziejniezawodnie w nadchodzących dekadach. Zamówienie ma na celu wymianę taboru nalinii Piccadilly w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Dostawy nowychpociągów rozpoczną się w 2023 r. i pomogą spełniać potrzeby nieustannierosnącej populacji Londynu – powiedział Nigel Holness, dyrektor wykonawczyspółki London Underground
Nowe, przestronne pociągi dla linii Piccadilly są oparteznanej z warszawskiego metra platformie Inspiro. Oferują pasażerom znaczniewiększy komfort podróżowania. Pociągi metra najnowszej generacji maja szerszedrzwi, obszerniejsze przejścia i w pełni klimatyzowane wagony. Dodatkowopokładowy system informacyjny pomoże podróżnym lepiej planować następny etappodróży.
W ramach kontraktu Siemens Mobility będzie odpowiadać zadostarczanie części zamiennych przez okres pięciu lat od daty oddaniapierwszych pociągów. Siemens Mobility zapewni również wsparcie techniczne nacały 40-letni cykl życia pojazdów, po tym jak pierwotna gwarancja wygaśnie.Dodatkowo spółka LUL zamówiła pakiet usług cyfrowych opartych na technologiiRailigent.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Spółki TfL oraz Siemens Mobility będą ściśle współpracować,aby budowa nowych pojazdów Inspiro dla Wielkiej Brytanii odbywała się przyudziale lokalnych podwykonawców. W marcu 2018 roku, spółka Siemens Mobilityogłosiła plany dotyczące fabryki pojazdów szynowych w Goole w hrabstwie EastYorkshire, gdzie Siemens Mobility planuje stworzyć do 700 miejsc pracy, costworzy kolejne szanse na kontrakty dla 1700 podwykonawców w regionie.
Spółka LUL zamówiła pociągi w ramach programu mającego nacelu unowocześnienie metra na liniach Piccadilly, Bakerloo, Central orazWaterloo&City (Deep Tube Upgrade Programme). Do 2026 r. częstotliwośćkursowania pociągów na linii Piccadilly wzrośnie z 24 do 27 pociągów na godzinęw czasie godzin szczytu. Linia obecnie jest używana przez 700 tysięcy pasażerówkażdego dnia. W czasie najwyższych godzin szczytu pociągi będą kursowały co 135sekund.
„