Siemens definitywnie przegrywa Wiedeń?
Sąd w Wiedniu odrzucił odwołanie Siemensa od decyzji stołecznego operatora transportu publicznego – Wiener Linien o wyborze oferty Bombardiera w przetargu na dostawę do 156 niskopodłogowych tramwajów (LRV) o wartości do 562 mln €.
Siemens twierdził, że pojazd ULF oferowany przez niego ma większą liczbę miejsc dostępnych z części niskiej i mimo, iż jest droższy powinien zwyciężyć. Dodajmy, że WL wybrał ofertę Bombardiera, który zaproponował Flexity LRV. Sąd nie podzielił zdania Siemensa i orzekł, że Bombardier spełnia kryteria określone w ofercie a ocena ofert została przeprowadzona prawidłowo. Siemens może teraz zaskarżyć tę decyzję do sądu wyższej instancji w Austrii, ale tylko wtedy, gdy jest w stanie udowodnić nadzwyczajne okoliczności. Wydaje się to jednak mało prawdopodobne.
Na wiedeńskich torowiskach Flexity mają zastąpić wagony typu E2. Nowe pojazdy zostaną przekazane w latach 2018 ?2026. Flexity Bombardiera w Wiedniu to będzie nowość. Dotychczas tramwaje dla miasta dostarczał głównie Siemens. Były to wagony typu ULF. Zamówienie obejmuje nie tylko dostawę wagonów, ale także usługę serwisową. Każdy z nowych pojazdów będzie miał 34 m długości i zabierze na swój pokład 211 pasażerów.Wagony Flexity są eksploatowane na całym świecie, w tym m.in. w Polsce. Jeżeli chodzi o Austrię można je spotkać w Linzu, Grazie i Innsbrucku. Teraz dołącza także Wiedeń.