Siedem ofert na koncepcję trasy tramwajowej do Wilanowa
Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty w przetargu na?wykonanie wielobranżowej koncepcji budowy trasy tramwaju szybkiego od ul.Kasprzaka do Wilanowa w Warszawie wraz z materiałami dodatkowymi?. W ciągumiesiąca dokonana zostanie ich ocena.
W przetargu oferty złożyli:
1. Transprojekt Gdański Sp. z o.o.; cena netto: 4 651 000,00zł, cena brutto: 5 720 730,00 zł;
2. Progreg Sp. z o.o.; cenanetto: 3 986 708,00 zł, cena brutto: 4 903 650,84 zł;
3. Halcrow Group Limited; cena netto: 2 709 828,00 zł, cenabrutto: 3 333 088,44 zł;
4. Wykonawcy występujący wspólnie: Idom Ingenieria yConsultoria S.A. (Lider Konsorcjum) Hiszpania oraz IDOM Inżynieria,Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. (Członek Konsorcjum); cena netto: 3 122200,00 zł; cena brutto: 3 840 306,00 zł;
5. Wykonawcy występujący wspólnie: Safege S.A.S (LiderKonsorcjum) Francja oraz Schuessler-PlanInżynierzy Sp. z o.o. (Członek Konsorcjum); cena netto: 2 899 326,00 zł, cenabrutto: 3 566 170,98 zł;
6. Egis Polska Inżynieria Sp. z o.o.; cena netto: 3 877806,00 zł, cena brutto: 4 769 701,38 zł;
7. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A.; cena netto:3 950 000,00 zł, cena brutto: 4 858 500,00 zł.
Zamówienie obejmuje m.in.: projekt stałej organizacji ruchui analizę układu zasilania trakcji tramwajowej, a także materiały niezbędne douzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, które będą stanowićpodstawę do późniejszego wykonania dokumentacji projektowej.
Zamówienie zostało podzielona na sześć zadań:
Zadanie A: koncepcja trasy tramwaju szybkiego od ul.Kasprzaka do Dworca Zachodniego;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zadanie B: koncepcja trasy tramwaju szybkiego od DworcaZachodniego do węzła Bitwy Warszawskiej 1920 r./ Grójecka;
Zadanie C: koncepcja trasy tramwaju szybkiego od ul. Banachado ul. Rakowieckiej przez ulice: Żwirki i Wigury, Rostafińskich (na obrzeżachPola Mokotowskiego) i Boboli;
Zadanie D: koncepcja trasy tramwaju szybkiego od stacjimetra Pole Mokotowskie do ul. św. Bonifacego przez ulice: Rakowiecką, Puławską,Goworka, Spacerową, Belwederską, Sobieskiego z rozgałęzieniami w ul. Gagarina,i w ul. św. Bonifacego (do obecnej pętli autobusowej Stegny);
Zadanie E: koncepcja trasy tramwaju szybkiego od ul. św.Bonifacego do Południowej Obwodnicy Warszawy przez ul. Sobieskiego i al.Rzeczpospolitej z odnogą w ul. Branickiego;
Zadanie F: koncepcja torów odstawczych bądź pętli klasycznejw rejonie stacji metra Ratusz-Arsenał.
W I etapie, w terminie 6 miesięcy od daty zawarcia umowy, wykonawcabędzie musiał przygotować m.in. pełną inwentaryzację terenu, opracuje koncepcjęukładu geometrycznego trasy tramwajowej, określi zakres inwestycji poprzezwskazanie numerów działek i obrębów, oraz przeprowadzi analizę ich stanuwłasności. Wykonawca przedstawi także potencjalne kolizje z istniejącą iplanowaną infrastrukturą, wykona projekty ruchowe sygnalizacji świetlnej,określi szacunkowe koszty budowy i eksploatacji tras w podziale na typykonstrukcji torowisk i inne istotne elementy w oparciu o ceny wskaźnikowe.
W II etapie, w terminie 9 miesięcy od daty zawarcia umowy, wykonawcabędzie musiał opracować dla każdego zadania materiały niezbędne do uzyskaniadecyzji środowiskowej.
W III etapie wykonawca wykona ostateczną wersję opracowaniadla wariantu wskazanego w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, zgodnie zzakresem koncepcji, a także przygotuje materiały dodatkowe (m.in. uzyskawarunki techniczne na przebudowę wszystkich kolidujących elementówinfrastruktury, dokona analizy układu zasilania podstacji trakcyjnych, opracujepropozycje przebiegów tras kabli trakcyjnych, dokona kalkulacji kosztów budowy? w tym usunięcia kolizji oraz zagospodarowania terenu ? i utrzymania trasy.Wykonawca będzie musiał także uzyskać zatwierdzenie projektu stałej organizacjiruchu przez Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy.
Koncepcja ma pomóc w uzyskaniu decyzji środowiskowej, którabędzie kluczowym dokumentem dla realizacji każdej inwestycjiinfrastrukturalnej, niezbędny do opracowania dokumentacji projektowej orazuzyskania pozwolenia na budowę.
„