Siedem firm zainteresowanych linią do Mistrzejowic
Siedem firm złożyłowniosek o udział w dialogu konkurencyjnym dotyczącym budowy linii tramwajowejdo Mistrzejowic w Krakowie.
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu planujezrealizować tę inwestycję w modelu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Będzie topierwszy tego typu projekt realizowany w Polsce. Kraków planuje zrealizowaćbudowę Krakowskiego Szybkiego Tramwaju etap IV w modelu PartnerstwaPubliczno-Prywatnego. Zadaniem wykonawcy będzie budowa i utrzymanie liniitramwajowej łączącej ulicę Janusza Meissnera z Mistrzejowicami. Obecnieprowadzony będzie dialog konkurencyjny, do którego zgłosiło się siedempodmiotów.
Firma, która zostanie ostatecznie wyłoniona wybuduje odcineksieci tramwajowej (około 4,5 km) od skrzyżowania ulic Jana Pawła II, StanisławaLema i Janusza Meissnera, aż do Mistrzejowic, dokona rozbudowy pętlitramwajowej w Mistrzejowicach, zrealizuje 940-metrowy tunel pod rondem Polsadu.Umowa z nią zostanie zawarta na okres 24 lat (1,5 roku – projektowanie, 2 lata– budowa, 20 lat – eksploatacja). Wynagrodzenie dla wykonawcy będzie wypłacone wformie „opłaty za dostępność”, po zakończeniu budowy, w okresie eksploatacji.
Wniosek o udział w dialogu konkurencyjnym został złożonyprzez:
1) NDI Projekt 101 Sp. z o.o.,
2) VARDUN Sp. z o.o.,
3) Via North Sp. z o.o.,
4) Emsworth Investments Sp. z o.o.,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
5) Mota-Engil Central Europe PPP Roar Sp. z o.o.,
6) Konsorcjum firm: Budimex J Sp. z o.o. (lider), AsfaltŚląski WPRINŻ Sp. z o.o. (partner), FBSerwis S.A. (partner),
7) Konsorcjum firm: PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider),Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. (partner).
Jak podaje ZIKiT spośród tych firm, zostaną wybrane trzy,które wezmą udział w dalszej części postępowania. To z nimi będą prowadzonenegocjacje dotyczące warunków finansowych. Firmy, które złożyły wniosek będąsprawdzane pod kątem posiadanego doświadczenia, kadry inżynierskiej, możliwościfinansowych.
„