Santa Cruz de Tenerife: Cztery nowe projekty tramwajowe
Premier Parlamentu kanaryjskiej wyspy Teneryfa zapowiedział podczas rozpoczęcia prac budowlanych na drugiej linii tramwajowej, że w przyszłości przewiduje się wybudowanie jeszcze dwóch linii aby ostatecznie posiadać sieć składającą się z czterech linii tramwajowych. Pierwsza linia rozpoczęła planowe kursowanie w maju 2007 roku i prowadzi ona z Santa Cruz do La Laguna. Linia ta zostanie przedłużona do lotniska Teneriffa Nord (Los Rodeos). Jednak na chwilę obecną to przedłużenie jest jeszcze w fazie planowania. Budowa drugiej linii z La Cuesta do Tincer ruszyła 10 marca 2008 roku, a jej zakończenie jest przewidywane na pierwszą połowę 2009 roku. Trasa ta zaczyna się w La Cuesta i prowadzi przez nowy przystanek Parc de Ofra (Stadio). Następnie kieruje się w stronę linii pierwszej, z którą połączy się na wysokości Rondells von Mantequas. Dalej linia 1 i 2 pojadą tym samym torowiskiem i z tej przyczyny ich rozkład jazdy zostanie ułożony tak aby uniknąć pociągów jadących „stadami”. Tramwaje pojadą wspólnym torowiskiem aż do Avd. San Miguel, gdzie linia 2 odłączy się za pomocą tunelu i wjedzie na Avd. de Taco, gdzie po pokonaniu przystanku Rosario dotrze do stacji końcowej Tincer. Linia 2 ma mieć długość 3.465 m, będzie dwutorowa z zastosowanym torowiskiem zielonym (wyciszonym za pomocą trawy).
Oprócz już istniejących i budowanych linii planowane są również dwie kolejne. Pierwsza to linia numer 3, która miałaby połączyć Santa Maria del Mar (na południe od miasta Santa Cruz) z Geneto (na południe od La Laguna). Długość całej trasy wyniesie 10-12km. Natomiast linia numer 4 miałaby być linią nadmorską zaczynającą się na końcowym przystanku linii 1 Intercambiador, natomiast dalej trasa prowadziłaby przez San Andres do plaży Playa de las Teresitas. Długość tej linii wyniesie 12-14 km.
Źródło: Opracowane na podstawie Lok-Report