Saatz testuje wagon 16T po modernizacji. Nocami
Pod osłoną nocy specjaliści z firmy SAATZ testowali Škodę 16T o numerze 3001, którą wyremontowali dla MPK Wrocław.
Przewoźnik przypomina, że to pierwszy z siedemnastu pojazdów tego typu, które przejdą przemianę w ich zakładach.
Jak podało MPK eksperci precyzyjnie "dostrajali" zmodernizowany tramwaj do warunków jego codziennej eksploatacji na wrocławskich torach. Sprawdzali także, jak komputery pokładowe wagonu 16T dogadują się z systemami informatycznymi – w tym z ITS-em. Nocną porą testowany pojazd może bowiem trochę "poudawać" tramwaj liniowy – podało MPK.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ale to nie koniec prób. W przyszłym tygodniu pierwsza niebieska Škoda przejdzie tzw. badanie rozszerzone. Zajmie się nim niezależny instytut. To konieczne z powodu znacznych zmian, jakie zaszły m.in. w układzie napędowym remontowanych pojazdów. Podczas tego badania specjaliści ocenią wszystkie istotne parametry pracy tramwaju: jego drogę hamowania, współpracę z siecią trakcyjną, sprawność napędu, systemów oświetlenia, itd. Badanie zakończy się decyzją o dopuszczeniu do normalnego ruchu pasażerskiego.