Są wizualizacje składów dla WKD

infotram
26.08.2014 21:13

Newag jednak przygotował wizualizacje nowych pociągów dla WKD. Nowosądecki producent będzie, tradycyjnie już współpracował przy ich budowie z EC Engineering. Przypomnijmy, że we wtorek, 26 sierpnia podpisana została umowa na zakup 6 jednostek. Jakie to będą składy? Obecnie trwają prace projektowe –mówi Zbigniew Konieczek, prezes Newagu. I jak dodaje na pewno pociągi będą komfortowe i przyjazne pasażerom. Z wizualizacji możemy wyczytać, że część siedzeń będzie ustawionych prostopadle do kierunku jazdy. A`la metro. Pojazdy będą jednoprzestrzenne o długości 60 m i będą składać się z 6 członów. Pomieszczą 164 pasażerów na miejscach siedzących. W pojeździe przewidziano też 4 miejsca dla wózków inwalidzkich z zastosowaniem ramp odkładanych, umożliwiających wjazd wózka oraz 8 miejsc do przewozu rowerów. Ze względu na specyfikę trasy i mały promień łuków muszą to być pojazdy zupelnie nowe, przygotowane pod kątem WKD – informował Zbigniew Konieczek.

Skład Newagu dla WKD (źródło: Newag) Skład Newagu dla WKD (źródło: Newag) Skład Newagu dla WKD (źródło: Newag) Skład Newagu dla WKD (źródło: Newag) Skład Newagu dla WKD (źródło: Newag)

Każdy pojazd wyposażony zostanie w pełni zintegrowany system informacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED oraz wewnętrznymi monitorami LCD rozmieszczonymi w sposób zapewniający dobrą widoczność z każdego miejsca w pojeździe. Nowy tabor zostanie przystosowany do pracy pod napięciem zasilania 3000V prądu stałego. Stąd też w ciągu 18 miesięcy, a więc do momentu przyjazdu pierwszego składu z Newagu przewoźnik będzie musiał przeprowadzić napięciową rewolucję. Pierwszy pociąg ma zostać dostarczony do 26 lutego 2016 roku. Jak mówi jednak Zbigniew Konieczek być może uda się to wcześniej. Zakończenie dostaw zaplanowano na 22 sierpnia 2016 roku. Maksymalna prędkość eksploatacyjna, z jaką będą poruszać się pojazdy w ruchu pasażerskim wyniesie 80 km/h. Zakup nowych pociągów pozwoli nam zwiększyć częstotliwość kursowania pociągów i dzięki temu zmniejszyć tłok, zwłaszcza w szczycie –zaznacza Grzegorz Dymecki, Prezes WKD. Po zmianie napięcia całkowicie z ruchu wycofane zostaną pociągi EN94. Zostaną EN95 i EN97 z PESY, a także sześć nowych jednostek z Newagu.

Całkowity koszt inwestycji wyniesie 124,7 mln zł, z tego ponad 57,8 mln zł pochodzić będzie ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Pozostała kwota zostanie zapewniona ze środków własnych spółki. Koszt zakupu nowego taboru w ramach realizowanego projektu wynosi ponad 98 mln zł, z czego 45,5 mln zł stanowić będzie udział funduszy szwajcarskich. Pozostałe środki w ramach realizowanego projektu będą wydatkowane na podwyższenie jakości oraz komfortu podróży na linii WKD w odniesieniu do zarządzanej infrastruktury, tj. w zakresie modernizacji wyposażenia przystanków oraz stworzenia systemu informacji pasażerskiej i monitoringu.