Ruta: Wreszcie wykorzystujemy pełnię możliwości wagonów dwukierunkowych

infotram
22.01.2013 12:44
Uruchomienie linii tramwajowej przez Most Curie-Skłodowskiej umożliwiło wykorzystanie pełni możliwości dwukierunkowych wagonów –powiedział nam Leszek Ruta, dyrektor ZTM Warszawa. Przypomnijmy, że obecnie Tramwaje Warszawskie eksploatują sześć pojazdów Swing Duo. Pięć z nich obsługuje linię nr 2, cztery jako brygady całodzienne, piąty jako dodatek. Szósty wagon pozostaje w rezerwie. Wszystkie zostały dostarczone przez bydgoską PESĘ w ramach jednego z największych tramwajowych przetargów Europy na dostawę 186 wagonów. Dzięki wprowadzeniu do ruchu pojazdów dwukierunkowych możliwe stało się uruchomienie linii przez nowy most, która została wybudowana jedynie częściowo i nie jest zakończona pętlą. Tramwaje do zawracania wykorzystują rozjazd nakładkowy. Kraniec Stare Świdry to jedyne dziś w Warszawie miejsce, w którym takie rozwiązanie jest stosowane. Rozwój komunikacji tramwajowej, która jest zdecydowanie bardziej ekologiczna od autobusowej, jest dofinansowany przez Unię Europejską –powiedziała Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz –Waltz. Będziemy chcieli dalej rozwijać sieć tramwajową w mieście –dodała. Dalej budowana ma być właśnie m.in. linia na Tarchomin. Kolejne jej przedłużenia nie będą również zakończone pętlą a wspomnianym rozjazdem. Pętla powstanie dopiero na samym końcu linii, czyli na tę chwilę do końca nie wiadomo gdzie. Wiadomo jedynie, że gdzieś na os. Winnica. Na razie mieszkańcy protestują i chcą innego przebiegu trasy. Cały czas funkcjonują dwa projekty, nasz i mieszkańców –mówi nam Leszek Ruta. Zgodnie z zapowiedziami szefa ZTM-u tramwaje wjadą w głąb w Tarchomina już w połowie przyszłego roku. Wówczas dojadą do skrzyżowania ulic Mehoffera i Światowida.   
Zawrotka na krańcu Stare ŚwidryJeden z sześciu warszawskich Swingów Duo
Warszawa chce kupić 45 kolejnych wagonów dwukierunkowych. Przetarg jest w toku –mówi nam Krzysztof Karos, Prezes Tramwajów Warszawskich. Mają być one wykorzystywane przy okazji remontu torowisk, ale także na liniach nowo budowanych. Mogą sprawdzić się chociażby na liniach do Wilanowa czy na Gocław. O ile te w ogóle powstaną.  
Więcej o tramwaju na Tarchomin pisaliśmy tutaj.