Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ruszyła produkcja 50 nowych tramwajów dla Krakowa

infotram
05.04.2019 08:54

W zakładzie firmyStadler w Środzie Wielkopolskiej powstał już pierwszy stalowy elementkonstrukcji jednego z 50 tramwajów, które w 2020 roku będą dostarczone doKrakowa – poinformowało MPK.

Gotowa konstrukcja trafi niebawem do zakładu w Siedlcach,gdzie rozpocznie się jego zabudowa.

Realizacja zamówieniadla MPK Kraków przebiega zgodnie z planem. W produkcję tramwajów dla miastaKrakowa są zaangażowane oba nasze zakłady – Stadler Środa produkuje pudłapojazdów, a Stadler Polska w Siedlcach zajmie się ich zabudową i uruchomieniem.Jesteśmy przekonani, że te nowoczesne, niskopodłogowe, komfortowe pojazdy będądobrze służyły pasażerom w Krakowie oraz przewoźnikowi – mówi ArkadiuszŚwierkot, członek zarządu Stadler Polska.

Przypomnijmy, że nowe niskopodłogowe tramwaje będą miećdługość 33,4 metra. Zostaną wyposażone w klimatyzację, monitoring, oświetlenieledowe wnętrza oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej złożony zgłosowego zapowiadania przystanków i tablic wyświetlających trasę przejazdu. Wkażdym z tramwajów zostanie zamontowana specjalna platforma, która ułatwiwsiadanie i wysiadanie osobom niepełnosprawnym poruszającym się na wózkach. Wśrodku będą także zamontowane automaty biletowe, w których pasażerowie za biletzapłacą nie tylko monetami, ale także kartą płatniczą. Z myślą o użytkownikachsmartfonów w pojeździe do dyspozycji będą porty USB umożliwiające ładowanieurządzeń mobilnych oraz gniazdka elektryczne.

Tramwaje będą przyjazne dla środowiska. Zastosowany w nichsystem rekuperacji umożliwi wykorzystywanie energii hamowania. Ergonomicznakabina i wygodny fotel zapewnią z kolei komfortowe warunki pracy dlamotorniczych.

Warto także podkreślić, że dwa tramwaje z tej dostawy będąjako pierwsze w Krakowie wyposażone w innowacyjny system, który pozwoli najazdę z opuszczonym pantografem, bez korzystania z sieci trakcyjnej na odcinkuok. 3 km (pozostałe wagony będą miały instalację umożliwiającą zamontowanietego systemu w przyszłości). To rozwiązanie ma umożliwić jazdę tramwajom wprzypadku, gdy nie będzie możliwości korzystania z sieci trakcyjnej.