Ruszył remont torowiska na Moście Osobowickim we Wrocławiu
4 marca 2019 r.rozpoczął się remont torowiska na Moście Osobowickim. Na czas trwania remontulinie tramwajowe 8, 14, 15 i 24 będą kursowały zmienionymi trasami.
Na moście Osobowickim planowana jest wymiana 140 mb zużytychszyn, na placu Staszica – 50 mb oraz 30 mb torów na ulicy Reymonta. Naprawa obejmie również wykruszone ipozapadane fragmenty jezdni stanowiące zabudowę torowiska. Koszt planowanychprac wyniesie ponad 350 tys. zł.
Prace potrwają 3 tygodnie i tramwaje na swoje trasyprzejazdu mają powrócić w dniu 23 marca 2019 roku.
Objazdy:
Linia 8
Tamwaje linii 8 zostaną przedłużone tymczasowo do pętliPoświętne, aby zachować przepustowość pętli tramwajowej „Karłowice” przy ulicyZawalnej.
Linia 14 i 24
Tramwaje linii 14 i 24 zostaną skierowane od placu Staszicaw obu kierunkach przez plac Powstańców Wielkopolskich, ulicę Trzebnicką i mostTrzebnicki do pętli „Karłowice”.
Linia 15
Tramwaje linii 15 w obu kierunkach zostaną skierowaneobjazdem od placu Staszica przez plac Powstańców Wielkopolskich, ulicęTrzebnicką, most Trzebnicki i ulicę Żmigrodzką do pętli „Poświętne”.
Autobusy liniizastępczej 714
Pomiędzy placem Staszica, a Osobowicami zostanie uruchomionaokresowa linia autobusowa 714, która będzie kursowała przez ulicę Reymonta,most Osobowicki i ulicę Osobowicką z częstotliwością:
dni robocze
do godziny 6:00 co 20 minut;
w godzinach 6:00-9:00 co 12 minut;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
w godzinach 9:00-14:00 co 15 minut;
w godzinach 14:00-18:00 co 12 minut;
w godzinach 18:00-20:00 co 15 minuty;
w godzinach wieczornych tj. po godzinie 20:00 co 20 minut.
sobota i niedziela
z częstotliwością co 20 minut.
Bilety
Pasażerowie, którzy skasowali bilet jednorazowy w tramwajulinii 14 lub 24, będą mogli kontynuować podróż autobusem linii 714 orazautobusem linii K i 142 (na odcinku pl. Staszica – Łużycka).
Powyższa zasada również będzie obowiązywała w kierunkupowrotnym. Skasowany bilet będzie zachowywał ważność nie dłużej niż przez 70minut.
Utrudnienia dlakierowców
Roboty torowe wymagają wstrzymania komunikacji tramwajowej,ale poza lokalnymi wygrodzeniami nie spowodują poważnych ograniczeń w ruchukołowym.
„