Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rusza przetarg dot. przebudowy trasy na Górnym Tarasie Rataj

infotram
13.03.2018 12:08

Poznańskie InwestycjeMiejskie ogłosiły przetarg na wykonanie robót budowlanych związanych zprzebudową trasy tramwajowej na Górnym Tarasie Rataj. Do 2023 roku MiastoPoznań planuje wydać prawie 1,5 mld zł na inwestycje związane z transportemzbiorowym.

Na wykonanie wszystkich prac budowlanych, zamawiającyprzewidział 15 miesięcy od dnia podpisania umowy, przy czym czas ten może uleczredukowaniu ze względu na skrócenie terminu wykonania wynikającego ze złożonejoferty. Termin składania ofert upłynie 23 kwietnia.Biuro prasowe poznańskiegomagistratu podkreśliło, że zamówienie stanowi część zadania inwestycyjnego”Przebudowa trasy tramwajowej: Kórnicka-os Lecha-rondo Żegrze wraz zbudową odcinka od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej”. Projekt jestdofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dofinansowanie z UE pokryje przeszło 30proc. łącznych kosztów inwestycji.

W ramach inwestycji prowadzona będzie m.in. kompletnaprzebudowa torowiska z siecią trakcyjną na całym odcinku, budowa i przebudowaprzystanków tramwajowych oraz tramwajowo-autobusowych, a także rozbudowa rondaŻegrze i przebudowa fragmentów ulic kolidujących z trasą tramwajową.

„Mamy dokumentację projektową, która jest istotnym elementemtego postępowania. W drugiej kolejności będziemy realizować etap związany zbudową układu torowego i drogowego w ciągu ul. Unii Lubelskiej. Przetarg z tymzwiązany planujemy ogłosić w sierpniu tego roku” – podkreślił zastępcaprezydenta Poznania Maciej Wudarski.

„Nowoczesna infrastruktura torowo-sieciowa jest niezbędnymelementem funkcjonowania komunikacji publicznej w każdym mieście. Działamy nawielu frontach, zarówno przeprowadzając niezbędne remonty, jak i działając wramach dużych inwestycji drogowych i drogowo-torowych” – dodał.

Wudarski wskazał także, że do 2023 roku Miasto Poznańplanuje wydać łącznie niemal 1,5 mld zł na inwestycje związane z transportemzbiorowym. Z tej sumy, ponad 630 mln zł stanowić będzie dofinansowanie ześrodków UE.

Na czas przebudowy zmieniona zostanie komunikacja. Jaktłumaczył dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu Piotr Snuszka,”podczas prac na rondzie Żegrze, równolegle z tramwajem, wprowadzimy autobus+za tramwaj+ pomiędzy rondem Starołęka a ul. Piaśnicką. W godzinach szczytubędą one jeździły w takcie, co 7,5 minuty, a tramwaje dojeżdżające doprzystanku Żegrze I – co 10 minut”.

„Od nowego roku, jeżeli warunki atmosferyczne pozwolą narozpoczęcie prac, zamkniemy tę trasę i będzie ona obsługiwana tylko autobusem+za tramwaj+. Jego częstotliwość będzie zwiększona i będzie jeździł, co 5minut. Pozostałe linie, które teraz jeżdżą przez +górny taras+, czyli 1 i 5,pojadą ul. Zamenhofa i dalej odpowiednio – +jedynka+ na Franowo, a +piątka+,przez Kórnicką po swojej stałej trasie” – podkreślił Snuszka.