Rusza przebudowa zajezdni Pogodno
infotram
27.12.2012 14:52
Rusza przebudowa zajezdni Pogodno
Tramwaje Szczecińskie ruszają z modernizacją zajezdni Pogodno. Właśnie ogłoszony został przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie obiektów zlokalizowanej przy al. Wojska Polskiego 200 w Szczecinie w ramach projektu pn. Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy tramwajowej zajezdni, uzyskanie pozwolenia na budowę, wykonanie zaprojektowanej inwestycji, oraz, na podstawie sporządzonej dokumentacji projektowej, robót budowlanych oraz wyposażenie obiektów zajezdni. Prace w zajezdni mają się rozpocząć 15 maja 2013 roku i zakończyć do końca stycznia 2015 roku. Oferty w przetargu można składać do 6 lutego 2012 roku, jedyne kryterium wyboru stanowi najniższa cena. To właśnie w tym obiekcie mają stacjonować nowe wagony, niskopodłogowe, które dostarczy Tramwajom Szczecińskim PESA. Także pod tym kątem przeprowadzony zostanie remont obiektu.
Prace przy przebudowie zajezdni zostały podzielone na trzy etapy:
Etap pierwszy –opracowanie koncepcji projektowej, który obejmuje m.in. wykonanie koncepcji jako pierwszego stadium dokumentacji projektowej oraz uzyskanie jej akceptacji przez Tramwaje Szczecińskie, uzyskanie we własnym zakresie mapy do celów projektowych oraz wykonanie inwentaryzacji infrastruktury nadziemnej i odkrywek infrastruktury podziemnej, bezpośrednie zapoznanie się z terenem planowanej inwestycji oraz wykonanie wszelkich niezbędnych ekspertyz stanu technicznego.
Etap drugi –dokumentacja. Tu wykonawca będzie zobowiązany do wykonania projektu budowlanego i wykonawczego, projektów technicznych i technologicznych dla wszystkich urządzeń technicznych zajezdni (osobno dla poszczególnych urządzeń), specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysów inwestorskich, tabeli elementów rozliczeniowych (TER) dla każdej branży, zbiorczego zestawienia kosztów inwestycji, uzyskanie w imieniu własnym wszelkich decyzji administracyjnych, przeprowadzenie wszelkich niezbędnych w celu uzyskania pozwolenia na budowę i realizacji budowy uzgodnień z właściwymi organami, instytucjami i gestorami urządzeń i instalacji podziemnych i wreszcie uzyskania pozwolenia na budowę.
Etap trzeci –roboty budowlane i zakończenie inwestycji. To najważniejsza część inwestycji, która obejmuje wykonanie projektu czasowej organizacji ruchu zajezdni Pogodno na czas wykonywania modernizacji torowiska oraz odpowiedniego oznakowania w czasie prowadzenia przebudowy w uzgodnieniu z kierownictwem zajezdni, projektu stałej organizacji ruchu zajezdni Pogodno oraz jej wprowadzenie po zakończeniu przebudowy w uzgodnieniu z kierownictwem zajezdni, robót budowlanych, sprawowanie nadzoru autorskiego, wyposażenie obiektów zajezdni Pogodno oraz przygotowanie kompletu dokumentów wniosku o uzyskanie pozwolenia na użytkowanie wraz
z załącznikami, o ile taki wymóg zostanie sformułowany w pozwoleniu na budowę.
Wykonawca jest również zobowiązany do wykonania innych niezbędnych prac, które okażą się konieczne w celu wykonania przedmiotu umowy.
Zajezdnia Tramwajowa „Pogodno”zlokalizowana przy alei Wojska Polskiego 200 została wybudowana w 1934 roku jako zajezdnia czołowa. W latach 1973-80 dokonano częściowej przebudowy starych hal, wybudowano nową halę obsługowo-naprawczą oraz wybudowano tory objazdowe.
Obecnie na terenie zajezdni znajdują się:
1. Obiekty technologiczne:
•hala obsługowo-naprawcza (2 tory i sieć trakcyjna) z kanałami rewizyjnymi,
•hala postojowo – naprawcza (10 torów i sieć trakcyjna) z kanałami rewizyjnymi,
•hala postojowa (5 torów i sieć trakcyjna) bez kanałów rewizyjnych.
2. Obiekty towarzyszące:
•zaplecze warsztatowe,
•zaplecze higieniczno-sanitarne,
•budynek administracyjny,
•budynek wartowni straży przemysłowej,
•budynek dla pracowników ustawiających tabor.
Pełną obsługę tramwajów zapewniają jedynie 2 tory (18, 19 hala obsługowo naprawcza) z kanałami rewizyjnymi i dwoma niewielkimi pomostami roboczymi umożliwiającymi dostęp do urządzeń na dachu pojazdu. Zajezdnia nie posiada myjni mechanicznej oraz tokarki podtorowej.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022