Rozpoczęły się konsultacje w sprawie nowej trasy tramwajowej w Poznaniu
Rozpoczęły siękonsultacje w sprawie nowej trasy tramwajowej od pętli Wilczak do skrzyżowaniaulic Garbary, Małe Garbary i Estkowskiego.
Wszelkie uwagi można przesyłać pocztą (tradycyjną ielektroniczną) do 3 lipca br. Spotkanie konsultacyjne dla mieszkańców odbyłosię w Szkole Podstawowej nr 40 znajdującej się tuż przy skrzyżowaniu, doktórego w przyszłości ma dojeżdżać tramwaj z Naramowic. Przybyło wiele osób,m.in. z Naramowic, Starych Winograd i Starego Miasta. Przedstawiciele ZarząduTransportu Miejskiego w Poznaniu oraz innych miejskich jednostek odpowiadali nanurtujące ich pytania.
Trasa od pętli Wilczak do skrzyżowania ulic Garbary,Estkowskiego i Małe Garbary ma być naturalną kontynuacją i drugim etapembudowanego obecnie „tramwaju naNaramowice” (od pętli Wilczak do przystanku przy ul. Błażeja). Jej powstaniepozwoli na bezpośredni i szybki dojazd z Naramowic do centrum miasta, copowinno skutkować wzrostemzainteresowania publicznym transportem zbiorowym.
Celem inwestycji jest usprawnienie komunikacji zbiorowej naodcinku pomiędzy pętlą Wilczak a zbiegiem ulic Garbary, Małe Garbary iEstkowskiego poprzez budowę nowej, dwutorowej trasy tramwajowej orazzwiększenie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu.
Nie tylko trasatramwajowa
Oprócz budowy nowej trasy tramwajowej inwestycja obejmierównież:
·przebudowę ul. Szelągowskiej,
·przebudowę skrzyżowania ul. Szelągowskiej z ul.Armii Poznań oraz ulic przyległych (w niezbędnym zakresie),
·przebudowę wiaduktu kolejowego stacji PoznańGarbary, wraz z budową zintegrowanego węzła przesiadkowegotramwaj-autobus-kolej,
·przebudowę kolidującej infrastrukturypodziemnej,
·przebudowę obecnej lub budowę nowejinfrastruktury rowerowej.
Przeprowadzone prace skutkować będą:
·powstaniem – dzięki wydzielonemu torowisku -cichej i szybkiej komunikacji tramwajowej oraz autobusowej z centrum miasta doNaramowic,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
·wykonaniem torów o nowoczesnych parametrachtechnicznych i technologicznych, gwarantujących m.in. trwałość, stabilność, bezpieczeństwoi ograniczenia emisji drgań i hałasu,
·zmniejszeniem emisji zanieczyszczeń do powietrzapoprzez przeniesienie obciążenia transportowego na komunikację zbiorową,
·usprawnieniem komunikacji zbiorowej, w tymprzesiadek autobus-tramwaj,
·powstaniem zintegrowanego węzła przesiadkowegoPoznań Garbary,
·utworzeniem przystanków tramwajowo-autobusowychna Małych Garbarach, przy Starej Rzeźni, zintegrowanym węźle przesiadkowychPoznań Garbary, a także na ul. Szelągowskiej na wysokości ul. Winogrady orazprzy pętli Wilczak (wszystkie przystanki będą dostosowane do potrzeb osób zniepełnosprawnościami),
·zapewnieniem warunków bezpieczeństwa na drodze,
·poprawą warunków dla pieszych, w tym przedewszystkim dla osób o ograniczonej mobilności oraz z niepełnosprawnościami, atakże rowerzystów.
ZTM Poznań zachęca mieszkańców do wypowiedzenia się na tematproponowanych rozwiązań. Wnioski, uwagi i opinie do projektowanego układu możnaskładać do 3 lipca br. za pośrednictwem:
poczty tradycyjnej (na adres: Zarząd Transportu Miejskiego,ul. Matejki 59, 60-770 Poznań),
poczty elektronicznej (na adres e-mail: [email protected]).
„