Rozpoczęła się rozbiórka budynków na trasie tramwaju na Naramowice
Rozpoczęła sięrozbiórka pierwszych budynków stojących na trasie planowanego tramwaju naNaramowice. Wyburzenia mają przygotować teren pod budowę nowego odcinka trasy,która zgodnie z założonym harmonogramem, rozpocznie się wiosną przyszłego roku.
Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie poinformowała wponiedziałek, że w pierwszej kolejności usunięte zostaną dwa bloki przy ul.Naramowickiej 149 i 149a oraz dom przy ul. Sarmackiej 1. W dalszej kolejnościwyburzony ma zostać budynek przy ul. Czarna Rola, budynek zlokalizowany przyul. Naramowickiej 213, a także obiekty przy ul. Jasna Rola. Spółka podała, żeprzed rozpoczęciem prac budowlanych konieczna jest również rozbiórka bunkraprzy ul. Sarmackiej, którą poprzedzą badania archeologiczne.
„Wyburzenia są konieczne, by w przyszłości mógł jechać tędytramwaj na Naramowice. Rozpoczynamy je jeszcze w tym roku, by w pełniprzygotować plac budowy na wiosenne prace. Do tej pory wszystko przebiegazgodnie z harmonogramem” – podkreśliła prezes spółki Poznańskie InwestycjeMiejskie Justyna Litka.
Dodała, że rozpoczęcie działań związanych z wyburzeniamijest możliwe z uwagi na fakt, że kluczowe budynki są już w rękach miasta dziękistaraniom Wydziału Gospodarki Nieruchomościami oraz Zarządu Komunalnych ZasobówLokalowych.
Spółka poinformowała, że część nieruchomości byłazamieszkana do końca września, by lokatorzy mieli czas na przeprowadzkę iznalezienie nowego lokalu. „Przed wyburzeniami Zarząd Transportu Miejskiego(jako jednostka miejska, do której przydzielono przejęte nieruchomości) nawniosek policji wyraził zgodę na udostępnienie pustych budynków nazorganizowanie ćwiczeń taktyki poruszania się w obiektach z elementami szturmu.Ćwiczenia odbyły się jeszcze przed rozpoczęciem prac przygotowawczych” -podano.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Poznańskie Inwestycje Miejskie przypomniały, że dotychczas –w ramach budowy nowej trasy – rozbudowana została pętla Wilczak, na którątramwaje wróciły 2 września. Znajdują się tam także nowe tory z sieciątrakcyjną, perony, wiaty przystankowe, elementy małej architektury i systemuidentyfikacji miejskiej. Pętla już jest przygotowana do połączenia ztorowiskiem, którym na przełomie 2021 i 2022 roku ma pojechać tramwaj z Wilczakana poznańskie Naramowice.
Planowana trasa tramwajowa na Naramowice będzie miała ok.3,3 km długości. Inwestycja obejmuje też budowę niemal 7,5 km dróg, łącznie zdojazdowymi i skrzyżowaniami. Odcinek od pętli Wilczak na północ Poznania, doul. Błażeja, to pierwszy etap budowy trasy tramwajowej na Naramowice.
„