Rozpoczął się montaż torowisk w budowanych tunelach metra
Tarcze TBM, któredrążą tunele II linii metra obudowują je jednocześnie szczelnymi betonowymipierścieniami. Dzięki temu, po demontażu instalacji związanych z pracą tarcz,można przystąpić do prac wykończeniowych a także montażu torowiska oraz sieci iurządzeń umożliwiających eksploatację linii.
W warszawskim metrze mamy nawierzchnię torową bezpodsypkową,bezpodkładową. W tej chwili prace związane z montażem torowiska są prowadzone wtunelu lewym i prawym szlaku D18 (łączy stacje C17 Targówek i C18 Trocka) orazna stacji C17 Targówek. Na pozostałych odcinkach trwają prace przygotowawcze –poinformowała Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.
Montaż tego typu nawierzchni wykonuje się metodą „od góry dodołu” i jest podzielony na następujące etapy:
· czyszczenie betonu podłoża;
· ułożeniemat wibroizolacyjnych;
· ułożeniezbrojenia;
·nasunięcie toków szynowych uzbrojonych w podpory blokowe w otulinie ibelki podpór tymczasowych;
·osadzenie toków szynowych na podporach tymczasowych i regulacja geodezyjnatoru;
·stabilizacja ustawionego toru;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
·betonowanie płyty torowej;
·usunięcie bramek (podpór tymczasowych);
·ostateczna regulacja toru;
· spawanietermitowe szyn.
W celu zmniejszenia odczuwalności drgań wynikających zeksploatacji metra oraz dla ochrony budynków i znajdujących się w nich ludzi,zastosowano dwustopniową wibroizolację. Pod płytą torową układana jest matawibroizolacyjna, zaś szyny mocowane są do bloczków o odpowiednich parametrachtłumienia.
Pozwala to na znaczne ograniczenie lub likwidacjęoddziaływania drgań.
„