Rozbudowa metra w Turynie
infotram
08.03.2011 09:37
Rozbudowa metra w Turynie
6 marca operator turyńskiego metra –Metro Torino GTT dokonał otwarcia 3,6-kilometrowego odcinka linii nr 1 łączącego Porta Nuova i Lingotto. Tym samym pasażerowie zyskali 6 kolejnych stacji. Prace nad rozbudową turyńskiej linii metra rozpoczęły się we wrześniu 2009 roku. Testy nowego odcinka zaczęto już w październiku ubiegłego roku, 23 grudnia został przekazany GTT.
Linia nr 1 liczy teraz 13,2 km długości. Znajduje się na niej 21 stacji. Jest obsługiwana przez 29 pojazdów VAL 208NG, dostarczonych przez Siemensa. Pierwszy, 7,5-kilometrowy odcinek, z 11 stacjami, między Fermi i XVIII Dicembre, otwarty został 4 lutego 2006 roku, z okazji Zimowych Igrzysk Olimpijskich. O kolejne 2,1 kilometra od Porta Nuova, został przedłużony w dniu 5 października 2007 r. Do obsługi włączono wówczas cztery stacje. Stacja w Porta Susa pozostaje zamknięta do czasu zakończenia modernizacji głównej stacji kolejowej w Turynie, położonej nad linią metra.
Rozbudowa podziemnej kolejki służy mieszkańcom i odwiedzającym najważniejsze ulic centrum wystawowo-kongresowego, centrum handlowego i Uniwersytet w Lingotto, jak również dowozi pacjentów do szpitala Molinettes. Zakłada się, że dzięki otwarciu nowego odcinka metra liczba pasażerów korzystających dziennie z podziemnej kolejki wzrośnie z z 90 000 do 140 000. Dalsza rozbudowa turyńskiego metra planowana jest na południe, od Lingotto Piazza Bengasi wybudowany zostanie odcinek o długości 1,9 km, na którym znajdą się dwie kolejne stacje. Na zachód metro wydłuży się o kolejne 3,4 km, z Fermi do Cascine Vica. Tu powstać mają cztery stacje.
Metro w Turynie to pierwsza na świecie linia typu VAL (Véhicule Automatique Léger), czyli metra automatycznego. Dostawcą całego systemu jest Siemens. Decyzja o jej budowie została podjęta już w roku 1991, w ramach programu działań zmierzających do ograniczenia poziomu emisji spalin i rozwiązania uciążliwego problemu korków w mieście. Linia jest prowadzona niemalże prostolinijnie ze wschodu na zachód, zgodnie z przebiegiem głównych arterii komunikacyjnych miasta.
Oprócz Turynu automatyczne linie Siemens budował na lotniskach: Orly i Charlesa de Gaulle`a w Paryżu oraz w Chicago. Ponadto linie VAL funkcjonują w Lille (dwie linie), Tuluzie, Rennes, Tajwanie i Taipei.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022