Rosyjskie wagony w nowym malowaniu
Pierwsze wagony serii81 właśnie wróciły z naprawy głównej w ZNTK Mińsk Mazowiecki. Taką metamorfozę,połączoną ze zmianą malowania przejdą łącznie 64 wagony.
Prace wykonywane są przez ZNTK w ramach napraw poziomu P5. Poich przeprowadzeniu składy te będą mogły być eksploatowane przez kolejne lata.Wśród zmian najbardziej widocznych dla pasażera, w pociągach zauważyć będziemożna nie tylko nową malaturę, ale także zmiany we wnętrzach: nowe siedzeniapasażerskie, odnowione poręcze, wymienione zniszczone szyby w wagonach, nowąpodłogę wagonów.
Z technicznego punktu widzenia ważna jest naprawa nie tylkownętrza wagonu pasażerskiego, ale również naprawa wózków napędowych oraztocznych. Naprawie poddane będą wszystkie sprężarki, sprzęgi, silnikitrakcyjne, cylindry hamulcowe, a także okablowanie. W latach 2017 – 2019naprawę przejdą 64 wagony (28 wagonów czołowych i 36 wagonów pośrednich).Pierwsze, które pojechały na naprawę główną, zostały wyprodukowane w 1994 r. wSankt Petersburgu i przejechały w warszawskim metrze ponad 2.200.000 km. Jestto ich kolejny taki remont, gdyż naprawa piątego poziomu utrzymania P5 pociągówserii 81 wymagana jest przez producenta po 16 latach eksploatacji pojazdu lubpo przejechaniu 1.120.000 km. Podczas tego remontu wymieniane lub regenerowanesą wszystkie eksploatowane części.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„