Rewolucja po otwarciu II linii metra

infotram
16.04.2014 12:45

ZTM Warszawa przedstawił swoje propozycje funkcjonowania komunikacji miejskiej po otwarciu II linii metra. Zacznijmy od tramwajów. Zarząd proponuje następujące rozwiązania:

3 Annopol –Gocławek (powrót do trasy sprzed budowy metra)
4 Wyścigi przez most Śląsko-Dąbrowski do krańca Żerań Wschodni (powrót do trasy sprzed budowy metra)
6 Koło –Gocławek
8 likwidacja linii –zastąpienie przez 22
10 Wyścigi przez Prostą do os. Górczewska (powrót do trasy sprzed budowy metra)
11 nowa linia na trasie pl. Narutowcza –pl. Zawiszy –metro Rondo Daszyńskiego –Towarowa –Wolska –os. Górczewska
18 Żerań FSO przez Most Gdański na Służewiec (powrót do trasy sprzed budowy metra)
22 Wiatraczna –al. Zieleniecka – Piaski
23 Nowe Bemowo –Stalowa (powrót do trasy sprzed budowy metra)
24 Nowe Bemowo –Wiatraczna (skrócenie trasy)
25 Annopol –Banacha (powrót do trasy sprzed budowy metra)
26 Wiatraczna –Targowa –os. Górczewska (powrót do trasy sprzed budowy metra)
28 Koło –Kawęczyńska Bazylika (powrót do trasy sprzed budowy metra)
Szykuje się rewolucja w tramwajowej komunikacji po otwarciu II linii metra
Kolejne zmiany szykują się po otwarciu nowego odcinka linii na Tarchomin. Do Mehoffera pojadą dwie linie: 2 z Metra Młociny i 17 ze Służewca.
Nowym odcinkiem na Bemowie wzdłuż ul. Powstańców Śląskich mają natomiast kursować 11 do Metra Młociny i 28 na trasie Piaski –os. Górczewska. Wówczas 6 zostanie skrócona do pętli Metro Młociny.
I autobusy. Największe zmiany szykują się na Targówku, Pradze i Woli.
160 –zmniejszenie częstotliwości na dotychczasowej trasie
260 –nowa linia Targówek –Dw. Wieleński
512, 527, 738 i 805 –skrócenie tras do Dw. Wieleńskiego
102, 125 –skrócenie trasy do Dw. Stadion
166 –zmiana trasy, zastąpienie 102 do Olszynki Grochowskiej
105- skrócenie trasy do Ronda Daszyńskiego
155 –nowa linia z Koła do Ronda Daszyńskiego
159 –zmiana trasy do CH BlueCity, bez dublowania linii 155
187 –z Ursusa tylko do Pl. Konstytucji
174 –pojedzie przez rondo ONZ do E. Plater
Teraz propozycje te zostaną przedstawione do konsultacji społecznych –mówi dyrektor ZTM Warszawa Wiesław Witek. O tym jak poważnie traktuje je ZTM świadczy powołanie specjalnego urzędnika, którym został Łukasz Filipczak.
Scemat linii tramwajowych po zmianach