TransInfo Archiwum|Infotram|Infrastruktura|Remont Bramy Portowej – Swingi zmieszczą się na przystankach
Remont Bramy Portowej – Swingi zmieszczą się na przystankach
infotram
10.05.2011 09:37
Remont Bramy Portowej – Swingi zmieszczą się na przystankach
Tramwaje Szczecińskie ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną w węźle komunikacyjnym Brama Portowa w Szczecinie. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych w zakresie przebudowy torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną. Przebudowa torowisk i sieci trakcyjnej w ww. węźle komunikacyjnym realizowana jest w ramach projektu nr 7.3-23, pn. „Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie”w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, Priorytet VII Transport przyjazny środowisku, Działanie 7.3 Transport miejski w obszarach metropolitalnych. Na podstawie Pre-Umowy nr POIS.7.3.186/09-00, zawartej z Centrum Unijnych Projektów Transportowych w dniu 3 sierpnia 2009 roku, beneficjentem projektu jest Gmina Miasto Szczecin, Tramwaje Szczecińskie zawarły w dniu 16 marca 2011 roku z Gminą Miasto Szczecin porozumienie, na podstawie którego są podmiotem upoważnionym do realizacji zadania dotyczącego przebudowy torowisk i sieci trakcyjnej w węźle komunikacyjnym Brama Portowa. Oferty w przetargu na wykonanie robót wykonawcy mogą składać do dnia 10 czerwca 2011 roku. Będą one oceniane według następujących kryteriów:
1. cena – waga 95
2. okres gwarancji – waga 5.
O wskazane powyżej zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy przedstawią wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do udokumentowania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia (prace podobne), wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, oraz dokumenty potwierdzające, że prace (roboty) te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykonawcą robót budowlanych w węźle Brama Portowa zostanie zatem ten, kto ma już doświadczenie w projektowaniu i wykonywaniu robót związanych z budową, przebudową, modernizacją, remontem torów tramwajowych wraz z siecią jezdną o wartości minimum 4 mln zł brutto.
Remont węzła Brama Portowa związany jest m.in. z koniecznością dostosowania infrastruktury tramwajowej do potrzeb nowoczesnych tramwajów PESA Swing. Dziś bowiem przystanki są tu za krótkie i tramwaje nie mieszczą się na nich. Po przebudowie każdy z przystanków będzie miał 65 metrów, co z powodzeniem wystarczy, aby wszyscy pasażerowie bezpiecznie opuścili pojazd. Co więcej. Taka długość przystanków pozwoli na zatrzymanie dwóch niskopodłogowców naraz. Przypomnijmy, iż każdy ze Szczecińskich Swingów ma długość 31,82 m. To najdłuższe obecnie tramwaje w Szczecinie. Żaden ze starszych wagonów nie był aż tak długi.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022