Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Remont Bramy Portowej – Swingi zmieszczą się na przystankach

infotram
10.05.2011 09:37
Tramwaje Szczecińskie ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną w węźle komunikacyjnym Brama Portowa w Szczecinie. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych w zakresie przebudowy torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną. Przebudowa torowisk i sieci trakcyjnej w ww. węźle komunikacyjnym realizowana jest w ramach projektu nr 7.3-23, pn. „Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie”w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, Priorytet VII Transport przyjazny środowisku, Działanie 7.3 Transport miejski w obszarach metropolitalnych. Na podstawie Pre-Umowy nr POIS.7.3.186/09-00, zawartej z Centrum Unijnych Projektów Transportowych w dniu 3 sierpnia 2009 roku, beneficjentem projektu jest Gmina Miasto Szczecin, Tramwaje Szczecińskie zawarły w dniu 16 marca 2011 roku z Gminą Miasto Szczecin porozumienie, na podstawie którego są podmiotem upoważnionym do realizacji zadania dotyczącego przebudowy torowisk i sieci trakcyjnej w węźle komunikacyjnym Brama Portowa. Oferty w przetargu na wykonanie robót wykonawcy mogą składać do dnia 10 czerwca 2011 roku. Będą one oceniane według następujących kryteriów:
1. cena – waga 95
2. okres gwarancji – waga 5.
Tramwaje Szczecińskie wyremontują węzeł Brama Portowa. Dzięki temu Swingi zmieszczą się na przystankach (foto: UM Szczecin)Tramwaje Szczecińskie wyremontują węzeł Brama Portowa (foto: P. Grygier)
O wskazane powyżej zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy przedstawią wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do udokumentowania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia (prace podobne), wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, oraz dokumenty potwierdzające, że prace (roboty) te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykonawcą robót budowlanych w węźle Brama Portowa zostanie zatem ten, kto ma już doświadczenie w projektowaniu i wykonywaniu robót związanych z budową, przebudową, modernizacją, remontem torów tramwajowych wraz z siecią jezdną o wartości minimum 4 mln zł brutto.
Tramwaje Szczecińskie wyremontują węzeł Brama Portowa (foto: P. Grygier)Tramwaje Szczecińskie wyremontują węzeł Brama Portowa (foto: P. Grygier)
Remont węzła Brama Portowa związany jest m.in. z koniecznością dostosowania infrastruktury tramwajowej do potrzeb nowoczesnych tramwajów PESA Swing. Dziś bowiem przystanki są tu za krótkie i tramwaje nie mieszczą się na nich. Po przebudowie każdy z przystanków będzie miał 65 metrów, co z powodzeniem wystarczy, aby wszyscy pasażerowie bezpiecznie opuścili pojazd. Co więcej. Taka długość przystanków pozwoli na zatrzymanie dwóch niskopodłogowców naraz. Przypomnijmy, iż każdy ze Szczecińskich Swingów ma długość 31,82 m. To najdłuższe obecnie tramwaje w Szczecinie. Żaden ze starszych wagonów nie był aż tak długi.