RATP kupuje wagony dla metra
infotram
02.08.2011 13:05
RATP kupuje wagony dla metra
RATP- paryski operator transportu publicznego, skorzystał z możliwości zamówienia kolejnej transzy 66 pociągów metra MF01. Pojazdy zostaną wyprodukowane przez konsorcjum złożone z firm Alstom Transport, Bombardier Transport i Areva TA. To nowe zamówienie jest warte ponad 300 mln euro, z czego około 200 milionów euro przypadnie firmie Alstom Transport. Pieniądze na zakup pociągów pochodzić będą z środków STIF (Syndicat des transportu d’Ile-de-France) i RATP –po 50 %. Dostawy będą odbywać się od maja 2013 do sierpnia 2016 roku.
Zamówienie na dodatkowe wagony metra jest pochodną umowy, jaką RATP zawarł z konsorcjum w lipcu 2001 r. Jest to trzecia i zarazem ostatnia opcja umowna. Pierwsza transza – 44 pociągów dla linii 2 została już wykonana w lipcu 2006 roku. Druga partia 50 pociągów z przeznaczeniem na linię 5 wykonano dla Paryża w listopadzie 2007 roku.
Umowa zawarta z konsorcjum jest realizacją wymiany floty RATP na liniach 2, 5 i 9 w sieci metra w Paryżu. Pierwsze wagony na linii 2 zostały wymienione w kwietniu 2008 roku. Dostawy będą kontynuowane w tempie 20 rocznie aż do kwietnia 2013 r., kiedy to ostatnie pociągi wyjadą na linię 5.
Na mocy zawartej umowy Alstom Transport jest odpowiedzialny za ogólne zarządzanie projektem. Różne komponenty i podzespoły są produkowane na miejscu –w zakładach Ornans Alstom, elektroniczne podzespoły mocy do systemu trakcji w Tarbes, systemy IT i systemy informacji pasażerskiej zaś w Villeurbanne. Alstom jest odpowiedzialny za integrację wszystkich elementów – w tym dostarczonych przez partnerów i dostawców – w swojej fabryce Valenciennes.
Pociągi MF01 stopniowo zastępują wagony MF67 – tabor wprowadzony do użytku między 1967 a 1978 r. (stanowi on dziś 30% floty paryskiego metra). Jak już wspominaliśmy nowe pojazdy będą kursowały na liniach: 2 (Porte Dauphine-Nation), 5 (Place d’Italie-Bobigny) i 9 (Pont de Sèvres-Mairie de Montreuil).
Pociągi MF01 zużywają 30% mniej energii niż klasyczne modele, dzięki poprawie efektywności napędu trakcyjnego i wyposażeniu ich w systemy odzyskiwania energii hamowania elektrycznego. Ich dynamiczne osiągi zostały zoptymalizowane tak, aby skrócić czas podróży i zwiększyć częstotliwości kursowania pociągów.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022