Przetarg na dostawę 14 ezt dla WKD

infotram
10.11.2009 08:49
Warszawska Kolej Dojazdowa, już po raz drugi, ogłosiła przetarg na dostawę 14 sztuk nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, ze świadczeniem usług serwisowych w okresie 6 miesięcy od daty przekazania każdego pociągu oraz przeszkoleniem wskazanych pracowników w zakresie obsługi, utrzymania i napraw bieżących taboru. Od producenta wymaga się także udzielenia gwarancji jakości na okres minimum 48 miesięcy licząc od daty odbioru każdego ezt. Termin realizacji zamówienia określono do dnia 31.12.2012 r.
O zamówienie mogą ubiegać się producenci, którzy:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień oraz udokumentują to poprzez złożenie dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień do wykonywania działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia publicznego;
2) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz udokumentują to poprzez złożenie aktualnych zaświadczeń i dokumentów potwierdzających na dzień składania ofert, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Ponadto Wykonawcy muszą posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia oraz udokumentują to poprzez wykazanie należycie wykonanej dostawy dla Zamawiających – nie mniej niż 6 sztuk nowych ezt realizujących kolejowe przewozy pasażerskie z prędkością eksploatacyjną co najmniej 80 km/h.
W celu udokumentowania opisanego warunku Zamawiający żąda wykazu wykonanych dostaw w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia z podaniem przedmiotu (typu ezt), ilości (nie mniej niż 6 szt. nowych ezt realizujących kolejowe przewozy pasażerskie z prędkością eksploatacyjną co najmniej 80 km/h), dat wykonania i odbiorców – z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ (dostępny na stronie WKD). Wykonawca zobowiązany jest do załączenia do oferty dokumentów potwierdzających, że dostawy zostały wykonane należycie (np. referencji).
Oferty można składać do dnia 5 stycznia 2010 roku.  
Wybrana zostanie oferta najkorzystniejsza, według poniższych kryteriów:
1. Cena ofertowa brutto. Waga: 60.
2. Zużycie energii elektrycznej przez pojazd ezt na linii WKD dla przejazdu teoretycznego. Waga: 25.
3. Termin dostawy pierwszej jednostki (sztuki) ezt. Waga: 10.
4. Masa służbowa ezt. Waga: 5.
Przypomnijmy, iż to drugie podejście WKD do kupna ezt. Za pierwszym razem przetarg trzeba było odwołać, gdyż oferta złożona, jako jedyna ważna, przez bydgoską PESĘ, znacznie przekraczała możliwości finansowe przewoźnika –producent proponował kwotę 341 600 000,00 zł brutto. WKD chciała na ten cel przeznaczyć 291 441 795,62 zł brutto. Warto również przypomnieć, iż ofertę, i to tańszą (264 435 000,00 zł brutto), złożył NEWAG, jednak z powodu niespełnienia przez producenta wymagań przetargowych nie była ona brana pod uwagę. W nowym przetargu zmianie uległo kilka podstawowych parametrów technicznych –mówi nam Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy WKD. Z ważniejszych kwestii wskazać należy:
1. Długość pojazdu – 60 m +/- 1 [m] (było: 56-60 m)
2. Przyśpieszenie rozruchu – co najmniej 1,2 m/s2 w zakresie od 0 do 30 km/h (było w zakresie od 0 do 40 km/h)
3. Wysokość podłogi w poziomie drzwi wejściowych – 400-500 [mm] (było: 400-600 mm)
4. Rezygnacja z wymogu zapewnienia jednoprzestrzenności pojazdu na całej długości.
5. Nacisk na oś przy obciążeniu maksymalnym – do 120 kN (było: 150 kN) –podyktowane większą liczbą osi w przypadku rezygnacji wymogu pojazdu jednoprzestrzennego.
Jeżeli tym razem uda się wybrać zwycięzcę nowe pociągi mają pojawić się na linii WKD do końca 2012 roku. Szczegółowy opis warunków technicznych, jakie powinny spełniać pociągi dostępny jest tutaj.