Przetarg na budowę tramwaju na ul. Hubskiej rozstrzygnięty
WrocławskieInwestycje rozstrzygnęły przetarg na budowę trasy tramwajowej na ul. Hubskiej.Chodzi o odcinek między ulicami Glinianą i Dyrekcyjną. Niebawem zostaniepodpisana umowa.
Budowa nowej trasy tramwajowej na ul. Hubskiej zajmie siękonsorcjum z hiszpańską firmą Balzola na czele. Natomiast oznakowanie idocelową organizację ruchu na tej ulicy wykona konsorcjumElktrotim-Rotomat-Zaberd. Łącznie te dwa zadania będą kosztować około 35milionów złotych.
Teraz musimy zaczekać na podpisanie umowy. Potem naopracowanie ruchu zastępczego i potrzebną dokumentację i najwcześniej naprzełomie kwietnia i maja ruszą roboty drogowe. Będą łączyć się na pewno zutrudnieniami.
Nowe torowisko na Hubskiej to ważne udogodnienie dlakomunikacji miejskiej. Jadące z Gaju tramwaje obecnie kursują przez ulicęGlinianą i w stronę centrum przebijają się pod wąskim wiaduktem na ul. Stawowejkorzystając z tego samego torowiska, którym jeżdżą linie obsługujące ul.Ślężną, od Parku Południowego. Dzięki połączeniu przez Hubską lepiej będziemożna wykorzystać torowisko na Pułaskiego i Małachowskiego-Piłsudskiego.
W ramach planowanej inwestycji ma powstać wydzielonetorowisko tramwajowe na odcinku między Glinianą a Dyrekcyjną. Wydzielone będątakże pasy ruchu dla reszty pojazdów, w tym również ścieżki rowerowe. Pieszychpowinny ucieszyć nowe chodniki, a zwłaszcza nowe oświetlenie. Ponieważ projektpolega głównie na rozbudowie linii tramwajowej nie sposób nie wspomnieć o dwóchnowych przystankach wiedeńskich, czyli takich jak na ul. Krupniczej, peron jestprzedłużeniem chodnika i równocześnie wyspą spowalniającą ruch samochodowy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Budowa nowego torowiska ma rozpocząć się jeszcze wiosną izakończyć najpewniej do końca 2017 roku. Trzecią część przetargu, która zakładaremont fragmentu ulicy Dyrekcyjnej wydzielono z tej inwestycji i toczy sięosobnym trybem.
„