Protram przebuduje wagony Ptb
Tramwaje Śląskie wybrały ofertę złożoną przez firmę Remontyi Modernizacja Tramwajów PROTRAM Wrocław Sp. z o.o. w przetargu na przebudowęczłonu środkowego wagonu Ptb na człon niskopodłogowy. Zamówienie przewidujetakże opcję na zmodernizowanie kolejnych 9 wagonów. Wrocławska firmazaproponowała cenę 1.817.079,00 zł. Konkurencyjną ofertę złożył MODERTRANSPOZNAŃ Sp. z o.o., który za wykonanie prac chciał 2.541.180,00 zł.
Protram uzyskał 100 punktów, z czego 95 za kryterium cena i5 punktów za gwarancję.
Modertrans dostał 72,93 punktów, przegrywając rzecz jasnaceną, za którą uzyskał 67,93 pkt. Za gwarancję, podobnie jak Protram ? 5 pkt.
Jako pierwszy zmodernizowany zostanie wagon nr 913.
Przebudowa ma polegać, najkrócej mówiąc, na obniżeniuwysokości podłogi w przedmiotowym członie z 960 mm do 350 mm nad pgs. Podłogaczłonu środkowego wagonu znajduje się teraz na wysokości właśnie 960 mm nadpoziomem główki szyny (podany wymiar określono dla wagonu nieobciążonego,wyposażonego w nowe obręcze kół). Przebudowany, niskopodłogowy człon środkowyzostanie w ramach modernizacji wagonu Ptb połączony z istniejącymi dwomawysokopodłogowymi członami skrajnymi wagonu, przy wykorzystaniu dotychczasowychprzegubów tramwaju. Te prace przewoźnik wykona najprawdopodobniej samodzielnie.Przebudowa członu środkowego, w efekcie końcowym ma na celu uzyskaniezmodernizowanego, trójczłonowego wagonu jednokierunkowego z niskopodłogowymczłonem środkowym oraz członami skrajnymi wysokopodłogowymi. W zakres usługibędącej przedmiotem zamówienia zalicza się:
1) odbiór członu środkowego do przebudowy wraz z jegotransportem do siedziby wykonawcy,
2) wykonanie projektu przebudowy członu środkowego iprzedstawienie projektu technicznego Zamawiającemu w celu jego akceptacji,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
3) wykonanie wszystkich prac związanych z przebudową członuśrodkowego,
4) opracowanie i dostarczenie niezbędnej dokumentacjitechnicznej (powykonawczej),
5) dostarczenie do siedziby zamawiającego przebudowanegoczłonu,
6) udział przedstawicieli wykonawcy przy przeprowadzaniuprzez specjalistyczną jednostkę badań technicznych, rozszerzonychdopuszczających wagon do ruchu.