Protram przebuduje wagony Ptb ?
Tramwaje Śląskie otworzyły wczoraj oferty w przetargu nawykonanie modernizacji wagonów Ptb. Wystartowały dwie firmy: Modertrans, któryza wykonanie prac chce nieco ponad 2 mln zł oraz Protram, który usługę tęwycenił na niespełna 1,5 mln zł. Jak poinformował nas Andrzej Zowada, Rzecznikprasowy Tramwajów Śląskich Oferta Protramu została oceniona wyżej, mieszczącsię w założonym przez Spółkę budżecie. Oczywiście cena dotyczy całościzamówienia, nie jednego wagonu.
Przypomnijmy, że przewoźnik chce wykonać przebudowę jednegoczłonu środkowego wagonu Ptb na człon niskopodłogowy, z prawem opcjiuwzględniającym przebudowę kolejnych 9 członów, w latach 2016 ? 2018. Napierwszy ogień pójdzie wagon o numerze 913. Przewoźnik korzystając z prawaopcji, planuje przeznaczyć do przebudowy sukcesywnie po trzy człony środkowerocznie w latach 2016-2018 (maksimum 9). Termin realizacji zamówienia dlazamówienia podstawowego ? od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2015 r., zaśdla zamówienia objętego prawem opcji do dnia 31.12.2018 r.
Przebudowa ma polegać, najkrócej mówiąc, na obniżeniuwysokości podłogi w przedmiotowym członie z 960 mm do 350 mm nad pgs. Podłogaczłonu środkowego wagonu znajduje się teraz na wysokości właśnie 960 mm nadpoziomem główki szyny (podany wymiar określono dla wagonu nieobciążonego,wyposażonego w nowe obręcze kół). Przebudowany, niskopodłogowy człon środkowyzostanie w ramach modernizacji wagonu Ptb połączony z istniejącymi dwomawysokopodłogowymi członami skrajnymi wagonu, przy wykorzystaniu dotychczasowychprzegubów tramwaju. Te prace przewoźnik wykona najprawdopodobniej samodzielnie.Przebudowa członu środkowego, w efekcie końcowym ma na celu uzyskaniezmodernizowanego, trójczłonowego wagonu jednokierunkowego z niskopodłogowymczłonem środkowym oraz członami skrajnymi wysokopodłogowymi. W zakres usługibędącej przedmiotem zamówienia zalicza się:
1) odbiór członu środkowego do przebudowy wraz z jegotransportem do siedziby wykonawcy,
2) wykonanie projektu przebudowy członu środkowego iprzedstawienie projektu technicznego Zamawiającemu w celu jego akceptacji,
3) wykonanie wszystkich prac związanych z przebudową członuśrodkowego,
4) opracowanie i dostarczenie niezbędnej dokumentacjitechnicznej (powykonawczej),
5) dostarczenie do siedziby zamawiającego przebudowanegoczłonu,
6) udział przedstawicieli wykonawcy przy przeprowadzaniuprzez specjalistyczną jednostkę badań technicznych, rozszerzonychdopuszczających wagon do ruchu.
10 czerwca 2015 roku Tramwaje Śląskie ogłosiły kolejnyprzetarg, tym razem na zakup urządzeń informacji pasażerskiej i monitoringu,przeznaczonych do wagonu Ptb nr 913 wraz z ich uruchomieniem. Oferty możnaskładać do 18 czerwca 2015 roku. Kryteria wyboru ofert to: cena ? 90% orazgwarancja ? 10%.
Przewoźnik chce kupić:
System informacji pasażerskiej:
1. autokomputer,
2. tablica informacyjna czołowa,
3. tablice informacyjne boczne w ilości 2 sztuk,
4. tablica informacyjna tylna,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
5. tablice informacyjne, wewnętrzne podsufitowe w ilości 3sztuk,
6. tablica wyświetlacza numeru pociągu (do umieszczenia napulpicie motorniczego),
7. urządzenia systemu fonicznego zapowiadania przystanków(wewnątrz i na zewnątrz tramwaju),
8. okablowanie wraz z złączami i wtyczkami oraz urządzeniamisterującymi pracą używanych kasowników KRG-4,
9. urządzenia do pozycjonowania wagonu (GPS).
System monitoringu:
1. rejestrator z dyskami,
2. kamery do obserwacji wnętrza tramwaju ? min. 6 szt.,
3. kamera do obserwacji kabiny motorniczego,
4. kamera do obserwacji toru jazdy,
5. monitor min. 10? do umieszczenia we wnętrzu kabiny,
6. kamera do obserwacji strefy ostatnich piątych drzwi,
7. kompletne okablowanie systemu monitoringu wraz osprzętem,złączami i wtyczkami.