Prototypowe Tramino z szansą na powrót do ruchu; MPK wybrało wykonawcę modernizacji
MPK Poznań rozstrzygnęło przetarg na naprawę główną razem z modernizacją tramwaju Solaris Tramino S100.
Pojazd został odkupiony przez MPK Poznań od producenta, czyli firmy Solaris.
Trzy oferty
Przypomnijmy, że oferty w przetargu złożyli:
1) Modertrans Poznań z ceną 4.852.350,00 zł brutto;
2) Saatz z ceną 4.550.987,70 zł brutto;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
3) Konsorcjum Serwis Pojazdów Szynowych oraz FALKONE z ceną 3.787.700,00 zł brutto.
Zamawiający na ten cel chciał przeznaczyć 4.305.000,00 zł brutto. A to oznaczało, że tylko jedna z trzech przesłanych propozycji mieści się w szacunkach. Teraz MPK Poznań wskazało ją jako najkorzystniejszą.
Na realizację prac przewidzianych jest 18 miesięcy.
Zamawiający wymaga, aby tramwaj po wykonanej naprawie posiadał w miarę możliwości, rozwiązania techniczne, dla których wymagane są zmiany opisane w niniejszym dokumencie, zbliżone z zastosowanymi w tramwaju referencyjnym - Solaris Tramino typ S105p, nr 545, dotyczy to w szczególności funkcjonalności i sposobu działania systemów pokładowych, rozmieszczenia urządzeń oraz interfejsów użytkownika w urządzeniach informatycznych oraz oprogramowaniu. Tramwaj typu Solaris Tramino S100, po wykonaniu naprawy głównej z modernizacją musi być tramwajem jednokierunkowym wyposażonym w stanowisko do jazdy manewrowej do tyłu przystosowanym do eksploatacji w zakresie temperatur od –25oC do +40oC, przy wilgotności względnej powietrza do 95% (przy uwzględnieniu możliwości wystąpienia chwilowej kondensacji pary wodnej), przystosowanym do eksploatacji w warunkach infrastruktury torowo-sieciowej MPK – Poznań Sp. z o.o. w stopniu nie gorszym niż przed naprawą, przy założeniu, że podczas naprawy nie ulegną zmianie parametry skrajni i koniecznej przestrzeni niezabudowanej.
A zatem czekamy na efekty prac...