Priorytet dla warszawskich tramwajów na Bemowie

infotram
11.12.2014 10:16
Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na wdrożenie priorytetów dla tramwajów na trasie „T10”wraz z kalibracją powdrożeniową. W ramach zamówienia należy dostarczyć i zainstalować elementy systemu organizacji ruchu zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją, w tym wykonać montaż dodatkowych urządzeń detekcji i sygnalizacji świetlnej, dla potrzeb wdrożenia priorytetu dla tramwajów na skrzyżowaniach:
Zadanie nr 1:
1. Powstańców Śląskich # Czumy;
2. Powstańców Śląskich # wjazd do straży pożarnej;
Zadanie nr 2:
1. Powstańców Śląskich # Legendy (plac Kasztelański);
2. Powstańców Śląskich # Człuchowska;
3. Powstańców Śląskich # Synów Pułku / Borowej Góry;
Zadanie nr 3:
1. Połczyńska # wjazd na parking P+R;
2. Połczyńska # wjazd do CH Fort Wola;
Zadanie nr 4:
1. Wolska # Sowińskiego;
2. Wolska # Redutowa;
Zadanie nr 5:
1. Radiowa # Szadkowskiego;
2. Radiowa # Wrocławska;
3. Radiowa # Dywizjonu 303 –przejazd tramwajowy (trasa linii 20);
4. Dywizjonu 303 # Marynin;
5. Dywizjonu 303 –przejazd tramwajowy.
W ramach dostawy i instalacji elementów systemu należy wykonać –w zależności od wymagań na poszczególnych skrzyżowaniach –m.in.:
1. korektę oznakowania pionowego i poziomego;
2. dostawę i montaż detektorów;
3. dostawę i montaż sygnalizatorów wraz z ekranami kontrastowymi oraz okablowaniem;
4. zaprogramowanie w sterownikach programów sygnalizacji oraz wykonanie testów w środowisku symulacyjnym Vissim;
5. opracowanie i uzgodnienie z ZDM: projektów elektrycznych dla sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach oraz dla kabla koordynacyjno-komunikacyjnego (dotyczy zadań nr 1-4);
6. dostawę i montaż sterowników sygnalizacji świetlnej;
7. dostawę i montaż kabla koordynacyjno-komunikacyjnego.
W ramach kalibracji powdrożeniowej programów sygnalizacji świetlnej (zadanie nr 6) należy zaprogramować algorytmy dla zamiennych projektów sygnalizacji świetlnej, na podstawie skorygowanych projektów dostarczonych przez Zamawiającego, obejmujące m.in. następujące zmiany w stosunku do projektów podstawowych:
1. korekty stałych czasowych (czasy minimalne, czasy maksymalne, opóźnienia itp.);
2. korekty harmonogramu pracy sygnalizacji;
3. optymalizacje algorytmów adaptacyjnych niewymagające opracowania nowej mikrosymulacji;
4. korekty układu faz, w tym eliminację, modyfikację lub dodanie fazy.
W ramach kalibracji nie jest przewidziane wykonywanie prac wymagających zmian w układzie sygnalizatorów i detektorów w terenie. W przypadku wystąpienia takiej konieczności –zostaną one zlecone przez zamawiającego w oddzielnym zamówieniu.
Szacunkowa wartość zamówienia bez VAT to 7 803 602 PLN. Prace powinny zostać wykonane w okresie od 16 lutego 2015 roku do 1 lutego 2016 roku. O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie wykonali (w ramach jednej lub kilku umów –zamówień):
a) dostawę sterowników sygnalizacji świetlnej wraz z wykonaniem oprogramowania z zastosowaniem algorytmów adaptacyjnych uwzględniających detekcję tramwajów na co najmniej 3 skrzyżowaniach.
b) dostawę i montaż detektora tramwajowego.
Wybrana zostanie oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów:
1. Cena Oferty –80%
2. Technologia zabezpieczenia tramwajowych pętli indukcyjnych –20%.
Oferty można składać do 19 stycznia 2015 roku.