Praska Skoda 15T już na linii
infotram
15.02.2011 09:34
Praska Skoda 15T już na linii
Od soboty, 5 lutego 2011 roku, pasażerowie linii 18 w czeskiej Pradze mogą jeździć tramwajem Skoda 15T. Pierwsze tramwaje Skoda ForCity stopniowo są włączane do ruchu, w trakcie normalnego funkcjonowania transportu publicznego w Pradze. 4 Lutego 2011 roku firma komunikacji miejskiej z Pragi (DPP) zakończyła próbne jazdy tramwajów Skoda ForCity 15T. Dzięki temu z zupełnie nowych niskopodłogowych tramwajów mogą korzystać już pasażerowie. Kolejne Skody 15T będą sukcesywnie wprowadzane do ruchu w marcu 2011 r. Zakończenie przewidywanych harmonogramem dostaw nowych tramwajów dla Pragi określone zostało przez DPP do 2017 roku. Łącznie w czeskiej stolicy będzie kursowało 250 wagonów Skoda 15T ForCity. Przypomnieć warto, iż 20 takich wagonów można spotkać w Rydze.
Wprowadzenie do ruchu nowych wagonów poprzedziło zakończenie procesów uzyskiwania pozwoleń na liniową jazdę. Skoda otrzymała stosowne zezwolenie (Rail Authority). Niezbędne było również przeprowadzanie badań związanych z bezpieczeństwem pasażerów oraz przeszkolenie personelu, w tym motorniczych.
Tramwaj Skoda ForCity rozpoczął jazdy testowe w Pradze już we wrześniu 2009. Początkowo tramwaj kursował po Pradze bez pasażerów, od października ubiegłego roku przeprowadzono próby z pasażerami. Przejechanie około 20000 km pozwoliło na usunięcie wszystkich usterek i wad, które mogłyby zagrozić bezpieczeństwu pasażera. Wpłynęło również na zdiagnozowanie problemów, a co za tym idzie wyeliminowanie ich. Skutkować ma to w przyszłości mniejszą awaryjnością pojazdów.
Tramwaj 15T jest wagonem całkowicie niskopodłogowym. Łącznie na jego pokładzie podróżować może 300 osób, z czego 61 na miejscach siedzących i 239 na stojąco. 15T ma 31,4 metra długości, 2,46 metra szerokości i wysokość 3,6 metra. Podłoga we wnętrzu znajduje się na wysokości 350 mm nad główką szyny, a udział drzwi w stosunku do długości wynosi aż 40%. Tramwaje poruszają się z prędkością maksymalną 60 km/h. Ich cechą charakterystyczną jest zastosowanie napędu na wszystkie niezależne koła. Oprócz rezygnacji z osi tramwaj został wyposażony w 16 silników synchronicznych prądu przemiennego napędzających bezpośrednio koła.
Škoda 15T dane techniczne
Długość
|
31,4 m
|
Szerokość
|
2,46 m
|
Wysokość
|
3,6 m
|
Rozstaw szyn
|
1435 mm
|
Wysokość podłogi w wejściach
|
320 mm
|
Wysokość podłogi między wózkami
|
350 mm
|
Wysokość podłogi nad wózkami
|
450 mm
|
Ilość miejsc siedzących
|
61
|
Ilość miejsc stojących
|
239
|
V max
|
60 km/h
|
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022