Poznańskie tramwaje pojadą po nowych szynach

infotram
16.02.2018 07:30

Częstsze kursowaniepojazdów na trasie PST i nowa sieć trakcyjna na ul. Murawa – to najbliższezmiany, jakie czekają pasażerów komunikacji miejskiej w Poznaniu.

Zgodnie z zapowiedziami 1 marca rozpocznie się przebudowasieci trakcyjnej na ul. Murawa oraz naprawa układu torowego na pętli Połabska.Miasto przeznaczyło w tym roku 25 milionów złotych na odnowę infrastrukturytorowo-sieciowej. To ponad 8 razy więcej niż w 2014 roku i o milion więcej niżrok temu.

– Przebudowa torowiska na ul. Murawa to pierwszy zzaplanowanych na ten rok remontów – wyjaśnia Agnieszka Smogulecka z ZTM Poznań.- Zaplanowane na 2018 rok prace są niezbędne dla utrzymania sprawnościinfrastruktury tramwajowej i zapewnienia bezpieczeństwa korzystania zkomunikacji miejskiej. Dobry stan techniczny infrastruktury oznacza także niezawodność,sprawność i szybkość przejazdów – dodaje.

Na ul. Murawa wymienione zostaną słupy i drut jezdny siecitrakcyjnej. Jednocześnie na pętli Połabska naprawiony zostanie cały układtorowy. Wymienione będą podkłady, rozjazdy i szyny, podbicie toru. Prace potrwajądo końca kwietnia.

W związku z tym zmienią się trasy linii tramwajowych nr 4 i10 (tramwaje tych linii skierowane zostaną do pętli Wilczak).

Linia nr 4:

STAROŁĘKA – Starołęcka – Zamenhofa – Jana Pawła II – RondoŚródka – Wyszyńskiego – Pl. Wielkopolski – 23 Lutego – Mielżyńskiego – Fredry -Roosevelta – Pułaskiego – Winogrady -Przełajowa – WILCZAK

Linia nr 10:

DĘBIEC – 28 Czerwca 1956 – Wierzbięcice – Most Dworcowy -Roosevelta – Pułaskiego – Winogrady – Przełajowa – WILCZAK

Pasażerowie z rejonu Winograd mogą korzystać także z liniiautobusowych. Aby dojechać w kierunku centrum można skorzystać z linii nr 69,71 (al. Niepodległości), a także 74 i 90 (rejon Garbar i Starego Rynku). Biletytrasowane zachowują ważność na trasach objazdowych.