Poznań wyda w tym roku 25 mln zł na remonty torów i trakcji tramwajowej
25 mln zł wyda w tymroku Poznań na odnowę infrastruktury torowo-sieciowej, to największa wostatnich latach kwota przeznaczona na remonty torów i trakcji tramwajowej wstolicy Wielkopolski.
W minionym roku na tego typu prace wydano milion złotychmniej. Część zaplanowanych remontów dotyczy ważniejszych ulic miasta.
Zmodernizowana zostanie m.in. sieć trakcyjna na ul. 28Czerwca 1956 r. od węzła Traugutta do pętli Dębiec. Przebudowę czeka teżtorowisko i sieć trakcyjna na ul. Hetmańskiej od ronda Starołęka do wiaduktunad ul. Dolna Wilda.
Władze miasta przekonują, że zaplanowane na ten rok prace sąniezbędne dla utrzymania sprawności infrastruktury tramwajowej i zapewnieniabezpieczeństwa korzystania z komunikacji miejskiej.
„Poznań systematycznie podnosi jakość transportupublicznego. W 2018 roku ponownie zaplanowano dużą liczbę remontów imodernizacji torowisk oraz sieci trakcyjnej. To kolejny rok, kiedy wzrastakwota przeznaczona na naprawę torowisk w Poznaniu. Około 1,5 mln złprzeznaczymy również na infrastrukturę autobusową” – powiedział w czwartek na konferencjiprasowej wiceprezydent Poznania Maciej Wudarski.
Pierwsze prace rozpoczną się w marcu. Najdłuższy remontpotrwa ponad dwa miesiące. Roboty zaplanowane w 11 lokalizacjach potrwają dopołowy września.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Biuro prasowe urzędu miasta podało, że także w kolejnychlatach Poznań wydawać będzie znaczące środki na remonty i modernizacje zarównoinfrastruktury torowo-sieciowej, jak i autobusowej.
Zgodnie z Wieloletnim Planem Finansowym w 2019 i 2020 rokuma to być po 26,5 mln zł, a w kolejnych dwóch latach ponad 21 mln zł.
„