Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Poznań: Tramwajem z Górczyna do Multikina?

infotram
18.03.2006 19:47
Rada Osiedla św. Łazarza chce, by tramwaje tak jak dawniej mogły skręcać z ul. Głogowskiej na moście Dworcowym w prawo i w ten sposób bezpośrednio dowozić pasażerów do Multikina, Starego Browaru i ronda Rataje –czytamy w Gazecie Wyborczej. Pod petycją do MPK w tej sprawie podpisali się dyrektorzy 20 szkół i przedszkoli z Łazarza i Górczyna.
Całą akcję zorganizowała Barbara Słowińska, wiceprzewodnicząca rady osiedla i nauczycielka w szkole Mistrzostwa Sportowego przy ul. Jarochowskiego. Na przystanku na moście Dworcowym przesiada się sporo osób. Co chwilę z tramwaju jadącego z Górczyna wysypują się ludzie, którzy przechodzą na platformę dla pasażerów jadących w kierunku Rataj. Czy dziś możliwy jest powrót do takiego połączenia? – Należałoby to sprawdzić, komunikacja miejska służy w końcu pasażerom – mówi Piotr Snuszka z Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Urzędu Miasta, który zajmuje się ustalaniem tras tramwajów i autobusów. – Trzeba by przeprowadzić ankietę wśród pasażerów, którzy przesiadają się na moście Dworcowym, żeby sprawdzić, czy ich podróż ma charakter incydentalny, czy też są to stałe codzienne połączenia do pracy lub szkoły. Sprawa jest warta przebadania – dodaje.
Zdaniem MPK nie ma potrzeby ponownego uruchamiania relacji tramwajowej z Górczyna na Rataje przez ul. Królowej Jadwigi. – Do mostu Dworcowego z Górczyna można dojechać liniami 5, 8 i 14, a na moście można się przesiąść na tramwaje linii 6, 11 i 12, które pojawiają się na przystanku co 4 minuty – mówi Zbigniew Rusak, zastępca dyrektora MPK do spraw organizacji przewozów. – To nie jest złe połączenie – dodaje. Przewoźnik tłumaczy, że nie jest w stanie zapewnić bezpośrednich połączeń wszystkim pasażerom. – Poza tym pojawia się pytanie, którą z dotychczasowych linii z Górczyna skierować na ul. Królowej Jadwigi? Przypuszczam, że pasażerom nie spodobałaby się zmiana trasy 'piątki’, 'ósemki’ czy 'czternastki’. Oczywiście można dokładać nowe linie, ale kosztem rozrzedzenia kursów tramwajów na innych liniach, a to raczej nie spodobałoby się pasażerom. Kiedyś przeprowadziliśmy ankietę, w której pytaliśmy pasażerów, co jest dla nich ważniejsze – bezpośrednie, ale rzadsze połączenia czy większa częstotliwość kursów. Większość wskazała na tę drugą opcję – twierdzi Rusak. Mimo to MPK jest gotowe sprawdzić, czy można uruchomić połączenie, o które wnioskuje Rada Osiedla św. Łazarza. – Zlecimy badanie potoków pasażerskich na tej trasie i sprawdzimy, czy rzeczywiście istnieje potrzeba takiej linii – deklaruje wicedyrektor MPK. Jedno jest pewne już dziś. Nie ma szans, by w ciągu najbliższych miesięcy tramwaje zaczęły skręcać z Głogowskiej na moście Dworcowym w prawo. Na razie bowiem MPK ma na głowie zmiany w rozkładzie jazdy wymuszone przez prowadzone w mieście inwestycje. Już od soboty z powodu budowy nowej trasy tramwajowej zamknięte zostanie torowisko na skrzyżowaniu ul. Kórnickiej i Jana Pawła II. Objazdami pojadą bimby aż ośmiu linii. Kolejne problemy pojawią się latem przy rozbiórce wiaduktu na ul. Hetmańskiej nad Dolną Wildą. Wtedy z kolei tramwaje nie będą mogły jeździć ul. Hetmańską.