Poznań: Tory zostaw wolne
Coraz więcej pasażerów MPK składa zeznania, które przyczyniają się do ustalenia przebiegu wypadków i kolizji z udziałem samochodu i tramwaju –czytamy w Głosie Wielkopolskim. Policjanci ruchu drogowego nie ukrywają, że sprawcami większości takich zdarzeń są kierujący. Jesienią ubiegłego roku, policjanci i pracownicy MPK prowadzili kampanię informacyjną „Czołg na szynach”. Uświadamiali kierującym, że tramwaj, składający się z dwóch wagonów, z kompletem pasażerów waży 50 ton. Ludzie podróżujący autem –w przypadku zderzenia z takim „czołgiem”–nie mają szans. Także droga hamowania tramwaju jest znacznie dłuższa, niż w przypadku samochodu. O ile auto, jadące z prędkością 50 kilometrów na godzinę, zatrzyma się po przejechaniu 20-25 metrów od naciśnięcia hamulca, droga hamowania tramwaju (jadącego z taką samą prędkością) wynosi aż 60 metrów.