Poznań ogłosił przetarg na trasę do pętli Falista
Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg nieograniczony na zaprojektowanie odcinka nowej trasy tramwajowej od Ronda Żegrze do pętli Falista”, wraz z rozbudową układu drogowego od ronda do ul. Obodrzyckiej. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac projektowychpolegających na opracowaniu dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznychwykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysu inwestorskiego, przedmiarurobót dla tego zadania, a następnie pełnienie nadzoru autorskiego.
Trasa tramwajowa na ul. Unii Lubelskiej liczyć będzie około650 metrów, a sama pętla tramwajowa będzie przystosowana do przesiadek”drzwi w drzwi”, z autobusu na tramwaj.
Jak informuje poznański magistrat założenia do przetargubyły konsultowane z lokalnymi radami osiedli, a decyzję o budowie nowej trasytramwajowej pozytywnie ocenili społecznicy, m.in. ze Stowarzyszenia Inwestycjedla Poznania, zwracając uwagę właśnie na duży potencjał projektu.
– Budowa tej linii tramwajowej to oczywiście projektnieporównywalny z trasą na Naramowice. To raczej gospodarskie spojrzenie iwykorzystanie istniejącego potencjału – powiedział Maciej Wudarski, zastępcaprezydenta Poznania.
Inwestycja została zapisana w „Studium uwarunkowań ikierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Poznania” oraz”Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dlamiasta Poznania na lata 2014 – 2025″.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowa linia tramwajowa jest korzystna dla mieszkańców tejczęści miasta, ułatwiając im dojazd do centrum. Pozwoli też na sporeoszczędności: samo skrócenie trasy linii nr 5 o odcinek, na którym obłożeniepasażerów jest i tak niewielkie, zmniejszy koszty o ok. 675 tys. zł rocznie.Kolejne oszczędności przyniesie reorganizacja układu pozostałych liniitramwajowych, kursujących na Starołękę.
Prace projektowane powinny zakończyć się pod koniec 2017 r.
„