Poznań: Mało czasu na wydłużenie trasy PST
Mistrzostwa Euro 2012 zbliżają się wielkimi krokami. A wszystkie wielkie inwestycje komunikacyjne, które do tego czasu musimy zrealizować, powstają tylko na papierze. Czy zdążymy wydłużyć trasę „pestki”do Dworca Zachodniego PKP i przebudować Kaponierę? Urzędnicy zapewniają, że tak.
Projekt peronu na Dworcu Zachodnim jest już prawie gotowy. Teraz jego twórcy muszą uzyskać pozytywne opinie między innymi od miejskiego konserwatora zabytków. Nieco dalej jest jeszcze do zakończenia projektowania nowej trasy.
–Mam nadzieję, że w lipcu lub sierpniu projektanci zdobędą już pozwolenie na budowę. Czas mają do końca września. Im szybciej skończą, tym szybciej uda się jednak ogłosić przetarg na firmę, która wydłuży PST –mówi Maciej Bulski ze spółki Infrastruktura Poznań Euro 2012.
Bulski ma nadzieję, że jeszcze w tym roku uda się wyłonić zwycięzcę i rozpocząć prace budo-wlane. Te plany mogą jednak pokrzyżować przedstawiciele pozostałych firm biorących udział w przetargu. Wartość inwestycji to prawie 86 mln zł, więc protesty są niemal pewne.
–Na razie wszystko przebiega zgodnie z planem. Mamy cały 2011 rok i cztery miesiące kolejnego. Jestem dobrej myśli –zapewnia Maciej Bulski.
Najpóźniej w trzecim kwartale tego roku musi z kolei rozpocząć się przebudowa Kaponiery. Kazimierz Skałecki, zastępca dyrektora ZDM-u jest pewien, że tak się stanie.
–Prace po prostu muszą ruszyć najpóźniej od września, października, jeśli mamy zdążyć przed Euro 2012 –mówi dyrektor Skałecki. –Termin nie jest zagrożony, ale nie możemy sobie pozwolić na żadne opóźnienia.
Dzisiaj trwają prace projektowe i przygotowywane są koncepcje organizacji ruchu w centrum podczas remontu. Wspólnie pracują nad tym projektanci przebudowy ronda, drogowcy, pracownicy Zarządy Transportu Miejskiego oraz MPK. Wiadomo na pewno, że będzie trzeba uruchomić w tym czasie ulicę Towarową. Co do pozostałych rozwiązań, decyzja nie zapadła.
–Już dzisiaj kierowcy powinni się zastanowić, jak będą omijać Kaponierę –podpowiada. Szczegóły.