Poznaliśmy oficjalne nazwy stacji II linii metra
Dziś, 6grudnia, podczas II sesji Rady m.st. Warszawy, radni podjęli uchwały dziękiktórym robocze nazwy stacji rozbudowywanej II linii metra zostały zastąpioneoficjalnymi.
Radni zdecydowali o nazwach trzechpodziemnych przystanków na odcinku zachodnim i dwóch na odcinku wschodnim.
W stolicy, na różnym stopniu zaawansowania,prowadzona jest obecnie budowa 15 kilometrów tuneli i 14 stacji metra.Najbardziej zaawansowane są prace prowadzone na Woli oraz Pradze-Północ iTargówku. W lewobrzeżnej Warszawie budowanych jest 3,5 km trasy, a na wschodziemiasta 3,12 km. Na każdym z tych fragmentów są po trzy stacje podziemnej kolei.
W czwartek, 6 grudnia, warszawscy radnizdecydowali o nazwach dla pięciu z nich.
Za Rondem Daszyńskiego budowane są stacje:
Płocka (na ul. Płockiej, w pobliżu skrzyżowania z ul. Wolską),
Młynów (na ul. Górczewskiej pomiędzy ul. Sokołowską i Syreny) i
Księcia Janusza (przy skrzyżowaniu ul. Górczewskiej i Księcia Janusza).
Za stacją Dworzec Wileński powstają kolejno:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Szwedzka (w pobliżu skrzyżowania ul. Strzeleckiej i Szwedzkiej),
C17(u zbiegu ul. Pratulińskiej i M. Ossowskiego) i
Trocka (w sąsiedztwie ul. Trockiej).
Budowa wszystkich sześciu stacji zakończy sięw 2019 roku.
W czasie sesji warszawscy radni przegłosowalipoprawkę dotyczącą nazwy dla stacji technicznie określanej jako C17. W jejwyniku robocza nazwa stacji „Targówek” została zmieniona na „TargówekMieszkaniowy”. Dalej, zgodnie z wymogami proceduralnymi, projekt uchwałyzostał zwrócony do Urzędu m.st. Warszawy w celu przeprowadzenia ponownychkonsultacji z Zespołem Nazewnictwa Miejskiego oraz Radą Dzielnicy Targówekm.st. Warszawy. Po ich zakończeniu warszawscy radni podejmą ostateczną decyzjędotyczącą nazwy stacji budowanej u zbiegu ul. Pratulińskiej i M. Ossowskiego.
Cała druga linia metra będzie gotowa przed2023 rokiem. Przyspieszenie realizacji tej inwestycji i towarzyszących jejzmian w układzie komunikacyjnym jest jednym z priorytetów działania RafałaTrzaskowskiego, prezydenta m.st. Warszawy. W najbliższym czasie powstaniekoncepcja połączenia projektowanej stacji Karolin (M2) ze stacją kolejową UrsusPółnocny. W 2019 roku rozpoczną się także prace nad budową III linii metraw stolicy.
„