Powstanie koncepcja linii tramwajowej Azory – Cichy Kącik
Zarząd InwestycjiMiejskich w Krakowie szuka firmy, która przygotuje koncepcję linii tramwajowejpomiędzy osiedlem Azory a pętlą Cichy Kącik.
W ramach tego zlecenia ma też zostać uzyskana decyzja ośrodowiskowych uwarunkowaniach (DUŚ) dla tego zadania. Oferty w przetargu możnaskładać do 8 czerwca.
Rozpoczynają się przygotowania do zaprojektowania kolejnejinwestycji komunikacyjnej. Tym razem chodzi o trasę tramwajową, która mapołączyć osiedle Azory z pętlą Cichy Kącik.
Szukamy firmy, którazajmie się przygotowaniem wielobranżowej i wielowariantowej koncepcji dla tegoprzedsięwzięcia, a także uzyska – w naszym imieniu – decyzję o środowiskowychuwarunkowaniach (DUŚ) – informuje Łukasz Szewczyk, dyrektor ZIM w Krakowie.
Punktem wyjścia dla projektantów będzie opracowane nazlecenie Miasta w 2014 roku „Studium wykonalności dla połączenia drogowego ul.Piastowska – ul. Głowackiego – ul. Weissa w Krakowie”. Jeden z wariantów tegomateriału proponuje realizację na odcinku od osiedla Azory do pętli Cichy Kąciklinii tramwajowej. – Na bazie tego opracowania, chcemy przygotować aktualnąkoncepcję przebiegu, z propozycjami konkretnych rozwiązań technicznych,szczególnie na styku z już istniejącą infrastrukturą drogową i kolejową.Zadaniem projektantów będzie też oszacowanie kosztorysu inwestorskiego, a takżeprzygotowanie dokumentów i uzyskanie w imieniu miasta tzw. decyzjiśrodowiskowej. To na jej podstawie, w kolejnych latach będzie mogła zostaćopracowana dokumentacja potrzebna do uzyskania decyzji zezwalającej narealizację (ZRID) – mówi Łukasz Szewczyk.
Zgodnie z istniejącym studium wykonalności, nowa liniatramwajowa ma się zaczynać od ulicy Weissa, gdzie ma się łączyć z planowanątrasą szybkiego tramwaju z Krowodrzy Górki do osiedla Azory. Następnie linia maprzekroczyć magistralę kolejową wschód – zachód, dojść do ul. Głowackiego ibiec wzdłuż tej ulicy w kierunku południowym do skrzyżowania z ulicąPodchorążych. Tam ma powstać skrzyżowanie z już istniejącym układem torowym,zapewniające możliwość poprowadzenia komunikacji tramwajowej w różnychkierunkach. Na dalszym odcinku linia będzie biegła w kierunku południowymwzdłuż ulicy Piastowskiej aż do pętli Cichy Kącik. Po drodze mają zostaćzaproponowane przez projektantów nowe skrzyżowania z ulicami Lea, ArmiiKrajowej oraz Reymonta.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Inwestycji tramwajowej ma też towarzyszyć układ drogowy oraznowe ścieżki rowerowe i chodniki. – Jeśli chodzi o ulice, zakładamy, że będzieto przebudowa już istniejącego układu, a nie jego rozbudowa o kolejne pasy –zaznacza dyrektor ZIM w Krakowie. ZIM chce też, by projektanci opracowalidokumentację i uzyskali decyzję środowiskową dla przebudowy odcinka od pętliCichy Kącik do ul. Królowej Jadwigi wraz z nowym mostem nad Rudawą i ścieżkamirowerowymi. Tu również nie planuje się poszerzenia istniejących ulic, za toinfrastruktura miałaby się wzbogacić się o dodatkowe rozwiązania dla osóbkorzystających z jednośladów.
Oferty w przetargu ogłoszonym przez Zarząd InwestycjiMiejskich w Krakowie można składać w terminie do 8 czerwca. Szczegółoweinformacje dostępne są tutaj. (UMK)
„