Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Postępuje budowa warszawskiego metra

infotram
24.01.2017 13:46

Latem może rozpocząćsię drążenie tuneli między kolejnymi stacjami II linii metra na Targówek.Tarcze wyruszą z placu budowy stacji „Trocka” w kierunku DworcaWileńskiego, na placu budowy samej stacji trwają zaawansowane pracekonstrukcyjne.

We wtorek teren budowy stacji C18 „Trocka”zwiedzała m.in. wiceprezydent stolicy Renata Kaznowska, prezes MetraWarszawskiego Jerzy Lejk oraz przedstawiciele włoskiej firmy Astaldi, którabuduje trzy stacje metra w kierunku Targówka.

„Już wiosną przygotowywać się będziemy do przywiezieniai złożenia tarcz drążących, proces ten potrwa mniej więcej do czerwca, nawakacje, mamy nadzieję, zaczniemy już drążenie (tuneli)” – powiedziałKaznowska.

Lejk dodał, że cała stacja „Trocka” będzie miaładługość ok. 450 metrów, ale sam peron będzie miał ok. 170 metrów. Za peronemznajdą się tory odstawcze.

W porównaniu do stacji na centralnym odcinku II linii metrastacje w kierunku Targówka będą stosunkowo płytkie, dwukondygnacyjne, jestpoziom hali odpraw i hali peronowej – wyjaśnił rzecznik prasowy wykonawcy prac,firmy Astaldi, Mateusz Witczyński.

Na terenie budowy trwają już prace podstropowe na poziomie-1, nazywanym halą odpraw. Wykonawca robót układa zbrojenia pod strop pośredni,gotowa jest jego pierwsza część. Następnie rozpocznie się wykop podstropowy napoziomie -2, gdzie będzie znajdować się sam peron stacji.

Pytany o etap zaawansowania prac na stacji”Trocka”, Witczyński powiedział, że wykonawca zbliża się do połowyprac konstrukcyjnych, które są pierwszym z trzech głównych etapów budowy.Oprócz robót konstrukcyjnych, jest to drążenie tuneli i roboty wykończeniowe.

Witczyński dodał, że właśnie z terenu, gdzie powstajeprzyszła stacja „Trocka” wyruszą tarcze TBM, których zadaniem będziewydrążenie tunelów miedzy kolejnymi przystankami podziemnej kolejki.

„Część stacji przy ul. Trockiej zanim jeszcze staniesię stacją, będzie szybem startowym dla dwóch maszyn, które będą drążyć tunelew kierunku stacji C15 Dworzec Wileński, właśnie stąd rozpocznie się drążenie,tutaj zostanie zorganizowane całe zaplecze dla tych maszyn” – powiedziałWitczyński.

Według planów miasta do 2019 r. centralny odcinek II liniimetra ma zostać rozbudowany o sześć stacji, to tzw. etap 3+3. W kierunkuTargówka centralny odcinek II linii metra zostanie rozbudowany o stacjenazywane „Szwedzka”, pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul.Stalowej; „Targówek” w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul.Ossowskiego oraz „Trocka” w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej zTrocką. Stacje wybuduje włoska firmą Astaldi za ponad 1 mld zł.

Natomiast w kierunku Bemowa, z ronda Daszyńskiego, planowanestacje to: „Płocka” umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonieskrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów”, planowana pod ul. Górczewską powschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz”Księcia Janusza” pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul.Księcia Janusza. Ten odcinek metra rozbuduje turecką firmą Gulermak za ponad1,1 mld zł.