Płock buduje linię tramwajową

infotram
22.11.2010 21:59
Płock jest coraz bliżej budowy tramwaju. W ubiegłym tygodniu wyczekiwany przez chyba większą cześć Płocczan przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie w mieście linii tramwajowej został ogłoszony. Spółka Miejskie Inwestycje poszukuje projektanta i wykonawcy infrastruktury, ale także dostawcy taboru. Dziś wiadomo, że trasa płockiego tramwaju ma liczyć nieco ponad 10 km długości i prowadzić z południowej dzielnicy Płocka, Borowiczki (tu także, przy ul. Harcerskiej ma powstać zajezdnia tramwajowa), do położonego w północnej części miasta Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego, przy ul. Medycznej. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji 19 przystanków. Oferenci mogą zgłaszać swoje oferty do dnia 12 stycznia 2011 roku.
Tramwaj w Płocku - dziś tylko wizualizacja (źródło: UM Płock)
Przyszłe płockie tramwaje mają być:
1) fabrycznie nowe, niskopodłogowe,
2) dwukierunkowe z drzwiami wejściowymi po obu stronach wagonu,
3) z silnikami asynchronicznymi z napędem prądu przemiennego oraz sterowaniem elektronicznym,
4) o długości ok. 30 m i szerokości ok. 2 350 mm i pojemności ok. 200 pasażerów (ok. 4 osoby na 1 m2),
5) o dopuszczalnym nacisku 10 t na oś,
6) przystosowanego do eksploatacji po torach o szerokości 1 435 mm, w ilości 10 szt. wraz ze świadczeniem usług utrzymania technicznego taboru.
Pojazdy muszą ponadto posiadać świadectwo homologacji wydane przez Ministerstwo Infrastruktury, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie homologacji tramwajów i trolejbusów z dnia 30.12.2003 r.
Na wykonawcę, który będzie projektował i budował nową, płocką linię tramwajową czekają takie zadania, jak:
1) wybudowanie torów, o szerokości 1 435 mm;
2) wybudowanie węzłów rozjazdowych;
3) wybudowanie przystanków tramwajowych;
4) budowa sieci trakcyjnej wraz z budową elementów składowych;
5) wbudowanie kabli umożliwiających zasilenie trasy;
6) ustawienie słupów trakcyjnych;
7) wybudowanie i wyposażenie podstacji;
8) wybudowanie mostu drogowo-tramwajowego (konstrukcja żelbetowa, ok. 110 m długości, 2 pasy drogowe po 3,5 metra każdy, dwutorowa trasa tramwajowa, przejście dla pieszych, ścieżka rowerowa);
9) wybudowanie przepustów;
10) wybudowanie zajezdni tramwajowej;
11) przebudowę istniejących jezdni;
12) przebudowa sygnalizacji świetlnej;
13) budowa instalacji sanitarnych oraz odwodnienia;
14) roboty rozbiórkowe.
Oferty zostaną rozpatrzone zgodnie z następującymi kryteriami:
1) cena realizacji projektu –waga 80
2) termin realizacji projektu –waga 10
3) zużycie energii elektrycznej przez tabor tramwajowy –waga10.