Pierwszy Variobahn dla Londynu

infotram
16.01.2012 15:33
Pierwszy tramwaj Variobahn Stadlera, wyprodukowany dla Londynu przeszedł pomyślnie testy i wkrótce zostanie przekazany przewoźnikowi. W ubiegłym roku London Tramlink podpisał z producentem umowę na dostawę sześciu pięcioczłonowych wagonów Variobahn z opcją na osiem kolejnych. Zamówienie jest realizowane w ramach projektu poprawy i modernizacji londyńskiej sieci tramwajowej. Pod koniec ubiegłego roku pierwszy „londyński”wagon pomyślnie przeszedł wszystkie testy przeprowadzone w Chemnitzer Verkehrs-AG. Variobahn będzie dostarczony do przewoźnika jeszcze w styczniu. Wszystkie wagony trafią do Londynu do jesieni tego roku. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy współpracować z Londynem i że właśnie z Wielkiej Brytanii otrzymaliśmy zamówienie na dostawę tramwajów. To pokazuje, że nasze tramwaje i stosowane przez nas systemy są popularne nie tylko w Niemczech, ale również innych krajach europy –mówi Michael Daum, Dyrektor Stadler Pankow GmbH. Modułowa konstrukcja tramwajów Stadlera daje możliwość dostosowania ich do danej infrastruktury i specyfikacji operatora. Są bardzo elastyczne pod względem długości, szerokości toru i napięcia stosowanego w danej sieci. Wszystko po to, aby zaspokoić potrzeby klienta –dodaje Daum.
Pierwszy Variobahn dla Londynu (foto: Stadler)
Wagony Variobahn są przyjazne dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej –są niskopodłogowe, wysokość podłogi w drzwiach wagonu wynosi 385 mm nad poziomem główki szyny. Tramwaje są dwukierunkowe. Mogą na swój pokład zabrać 72 pasażerów na miejscach siedzących oraz 134 na stojących. Maksymalna prędkość tramwajów wynosi 80 km/h. Jego długość to 32,370 mm, zaś szerokość to  2,650 mm. Są klimatyzowane i wyposażone w ergonomiczne kabiny motorniczych. W wagonach zastosowano również systemy przeciwpożarowe, spełniające surowe normy dla pojazdów poruszających się w tunelach. Więcej o tramwajach w Londynie pisaliśmy tutaj.  
Dołącz do nas na Facebooku