Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy Swing dla Bydgoszczy jeszcze w październiku

infotram
06.10.2014 14:19
W przyszłym tygodniu PESA ma zakończyć budowę pierwszego Swinga dla Bydgoszczy. „Pojazd jest w trakcie budowy, której zakończenie wraz z uruchomieniem i próbami planowane jest na 42 tydzień br.”–mówi nam Michał Żurowski, rzecznik prasowy bydgoskiego producenta. Najprawdopodobniej jeszcze w tym miesiącu tramwajem pojadą pierwsi pasażerowie. Nieoficjalnie mówi się, że nastąpi to 30 października. Przed PESĄ jeszcze procedury związane z homologacją. „Będzie to rozszerzenie homologacji”–mówi Michał Żurowski. PESA chce sprawdzić m.in. hamulce, poziom hałasu i instalacje elektryczne.
Pojazd nie zostanie jednak od razu przekazany zamawiającemu. Po kliku tygodniach wróci do producenta. „Planowany jest powrót do PESY na koniec br. Pojazd będzie wykorzystany do jazdy nadzorowanej przez PESĘ. Chcemy zaprezentować pojazd z rodziny Swing mieszkańcom Bydgoszczy”–mówi Michał Żurowski. Ci nie będą musieli jednak czekać na powrót pierwszego tramwaju z tego zamówienia do końca 2015 roku. „Pojazd ten nie zostanie przekazany Zamawiającemu razem z partią zamówionych wagonów pod koniec 2015 roku”–mówi Rzecznik prasowy PESY. Prawdopodobnie zatem nastąpi to wcześniej.
Bydgoszcz zamówiła w PESIE 12 Swingów. Wszystkie mają zostać skierowane do obsługi nowobudowanej linii do Fordonu. W ramach kontraktu podpisanego między Spółką Tramwaj Fordon a PESĄ Bydgoszcz otrzyma pięcioczłonowe Swingi. Design pojazdu łączyć ma w sobie nowoczesność z klasycznymi wzorcami. Tramwaje będą w 100% niskopodłogowe, przyjazne dla osób starszych, niepełnosprawnych i poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wygodny wjazd, także wózkiem dziecięcym umożliwia rampa dla inwalidów. Komfort we wnętrzu zapewnią układy klimatyzacji, zarówno w kabinie motorniczego jak i w przedziale pasażerskim. Tramwaj, dzięki jednoprzestrzennej budowie, łączyć ma przestronne wnętrze z wygodą podróżowania, dając jednocześnie poczucie bezpieczeństwa, nad czym dodatkowo czuwa system monitoringu.
W przyszłym tygodniu PESA zakończy budowę pierwszego bydgoskiego Swinga
Każdy pojazd wyposażony zostanie w nowoczesne systemy informacji pasażerskiej oraz automat do sprzedaży biletów i system liczenia pasażerów. Wózki posiadają klasyczne osie, będące sprawdzonym rozwiązaniem, zapewniającym prostotę obsługi podczas codziennej eksploatacji. Komfort jazdy zagwarantuje zawieszenie posiadające dwa stopnie usprężynowania. Tramwaj charakteryzować się ma modułową budową zarówno w zakresie konstrukcji jak i wyposażenia. Zastosowane falowniki trakcyjne umożliwiją rekuperację energii podczas hamowania i jej zwrot do sieci, w znacznym stopniu przyczyniając się do obniżenia kosztów utrzymania tramwaju. Dodatkowym udogodnieniem dla podróżujących będzie dostępność sieci Wi-fi. Tramwaj wyposażony zostanie również w nowoczesną diagnostykę on-line, pozwalającą monitorować zdalnie stan pojazdu. Takie rozwiązanie znane jest już z Warszawy, gdzie monitorowane są wszystkie Swingi.
Po Toruniu, który w ubiegłym tygodniu odebrał pierwszego Swinga do miast z wagonami z PESY dołączy teraz Bydgoszcz. Co prawda nie będą to pierwsze pojazdy z miejscowej fabryki, w Bydgoszczy jeżdżą już Tramicusy, będą to pierwsze Swingi. A zatem czekamy na kolejny wagon z rodziny Swingów. Jak tylko pojawi się na bydgoskich torowiskach poinformujemy o tym na łamach InfoTram.