Pierwszy Moderus Beta dla TŚ jednak w sierpniu!

infotram
04.08.2015 07:20

A jednak. Pierwszy Moderus Beta ma zostać przekazanyTramwajom Śląskim jeszcze w sierpniu. Pojawienie się zdjęć wagonu na forachinternetowych ściągnęło zasłonę milczenia. Przewoźnik poinformował, że pierwszywagon jest aktualnie w trakcie badań homologacyjnych. I dalej dowiadujemy się,że nowe wagony produkowane przez firmę Modertrans nabierają konkretnychkształtów i jesienią będzie je można spotkać na torach GOP-u.

Moderus Beta MF 16 AC BD ? bo, jak już informowaliśmywczoraj na łamach InfoTram, taka jest jego pełna nazwa – posiada 8 silnikówtrakcyjnych prądu przemiennego o łącznej mocy 400kW, środkowy człon wagonu jestniskopodłogowy (wysokość podłogi od główki szyny wynosi 350 mm), a udziałniskiej podłogi w całej długości tramwaju wynosi 26%. Wagon będzie mógłjednorazowo przewieźć maksymalnie 198 pasażerów, w tym 46 na miejscachsiedzących. Wagon wyposażony będzie w nowoczesne systemy informacyjno-emisyjne:4 tablice o przekątnej 38 wyświetlające przebieg trasy, system emisjireklam, system monitoringu, a także elementy poprawiające komfort ibezpieczeństwo, w tym system smarowania obrzeży kół zapewniający cichą jazdęoraz rejestrator zdarzeń (tak zwaną czarną skrzynkę).

Obecnie trwają badania homologacyjne pierwszego tramwaju, aprodukcja kolejnych jest zaawansowana w 80%.

– Prace nad projektem i produkcją trwają od września 2014 r.natomiast rozpoczęcie produkcji możliwe było dopiero na koniec grudnia 2014 r.W samej firmie Modertrans Poznań, nie licząc poddostawców, w produkcję wagonówdla Tramwajów Śląskich zaangażowanych jest ponad 200 osób – mówi JarosławBakinowski, wiceprezes Zarządu Modertrans Poznań Sp. z o.o.

Po zakończeniu procedury homologacji rozpocznie się procesodbioru w Tramwajach Śląskich, by w końcu mogły zostać przeprowadzone szkoleniadla motorniczych i obsługi. – Pierwsze tramwaje dostarczymy zamawiającemu wsierpniu. Całe zamówienie chcemy przekazać Tramwajom Śląskim do końcapaździernika – dodaje.

Zakup 12 nowych, częściowo niskopodłogowych, dwukierunkowych wagonów jest elementem etapu II Projektu pn. ?Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą? współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.